Wikipedia

Результати пошуку

9 клас

 

25.11.21

Тема. Контрольна робота №2 

Складносурядне речення (тестування)

Діти, аби виконати тестування, перейдіть за посиланням: 

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3506007

Домашнє завдання: повторити параграфи 9-12.

22.11. 2021

Увага! 

Діти, роз'яснення до уроку будуть на платформі ZOOM.

Початок 0 9.45.

Код доступу: NsOBJ3

Тема. РМ. ПИСЬМОВИЙ ВИБІРКОВИЙ ПЕРЕКАЗ ТЕКСТІВ НАУКОВОГО СТИЛЮ

(НА ОСНОВІ КІЛЬКОХ ДЖЕРЕЛ)

 

Читання текстів

► Прочитати тексти. Дослідити, чи одній темі вони присвячені. Визначити основну думку та стильову належність. Дібрати за­головки до кожного тексту. Порівняти їх із заголовками, ді­браними однокласниками.

Текст 1

В історичних і краєзнавчих музеях України зберігається багато прикрас, предметів розкоші та домашнього вжитку, які відобра­жають побут і художні смаки стародавніх слов'ян — від початку заселення території України до утворення Київської Русі.

Розвиток українського народного мистецтва поділяють на три основні етапи. У перший період (XIV — перша половина XVI ст.) відчувається вплив давньоруських традицій, а другий (друга по­ловина XVI — перша половина XVII ст.) характеризується роз­квітом ремесел і заснуванням ремісницьких цехів. На цих етапах декоративно-ужиткове мистецтво було селянським та родинним. Речі виготовлялися для домашнього вжитку. Третій період (дру­га половина XVII—XX ст.) — час найвищого розквіту художніх промислів. Саме тоді було створено найвидатніші пам'ятки деко­ративно-ужиткового мистецтва.

Серед багатьох видів народного мистецтва значне місце на­лежить різьбярству. Різьблення по дереву було поширене в усій Україні, особливо в лісовій смузі. Ним прикрашалися найважливі­ші деталі житла: різні дерев'яні півні сиділи на дахах, квіти оплі­тали одвірки й вікна. Різьбленими були й полиці-мисники. Особ­ливо вражала багатством різьблених прикрас народна архітектура карпатських сіл. Гуцульські майстри використовували геомет­ричні орнаменти, на лемківських витворах оживали виноградне, дубове й калинове листя, квіти соняшника (За В. Скляренко).

Текст № 2

Кераміка — один із давніх видів декоративно-ужиткового мис­тецтва України. Археологічні розкопки показують, що гончар­ний посуд на території України виготовлявся ще в період неоліту. У давньому Києві в Х-ХІІ ст. працювали талановиті гончарі, що створювали поливну кераміку й керамічні вироби, прикрашені кольоровими емалями. Створенню й розвитку гончарних промис­лів сприяла велика кількість місцевих глин.

Перший фаянсовий завод в Україні було створено в 1799році у Міжгір'ї під Києвом. Пізніше фаянсові вироби стали виготов­ляти у Будах. У XIX столітті відкриваються приватні порцеля­нові заводи в Чернігівській губернії, де виготовляють з місцевого каоліну вироби, прикрашені ліпленням та живописом.

Косовські виробничо-художні майстерні Художнього фонду України виробляють кухонний посуд. Для прикрас інтер'єру гу­цульські майстри випускають панно й анімалістичну скульпту­ру. У місті Косове виготовляють кахель для печей, розписаний гуцульським орнаментом. Матеріалом для майолікових виробів є місцеві червоні глини. Для оздоблення використовують ангоби і глазурі (ЗаР. Бардіною).

Текст № З

Початок скловиробництва на українських землях припадає на X століття. У цей час основною продукцією скловарних май­стерень були браслети, намиста та персні, які виготовляли спо­собом ліплення, витягування, розкачування. Найбільш пошире­ним виробництво скла і виробів з нього стало на Чернігівщині (у XVIII столітті тут працювало понад 120 скловарних майсте­рень), Київщини, Волині, де були для цього всі необхідні мате­ріали — кварцовий пісок, вапно, крейда, деревина і запаси води. Ремісники-склярі виготовляли різні сорти «простого», зеленого, синього, димчастого скла, а також кришталь, віконне й лампове скло, свічники, люстри, кухонний та горілчаний посуд (пляшки, баклажки, штофи, чарки, стакани). Стародавній український фі­гурний посуд, у якому насамперед має значення його ужиткова роль, не має аналогів у світі.

З XVIIст. склодуви прикрашали свої вироби густим деко­ром (скляними джгутами, стрічками, бризками), розмальовува­ли емалями та золотом. У наш час раз на три роки Міжнародний симпозіум гутного скла, що проходить у Львові, називає кращих майстрів, серед яких чимало українців (3енц.).

 

Матеріал для повторення.

Переказ — це сприйняття й відтво­рення змісту висловлювання та складання тексту за готовим ма­теріалом.

Основним критерієм, що визначає цінність переказу, є повно­та відтворення висловлювання. Саме на цій основі розрізняють докладні, стислі, вибіркові, творчі перекази тощо.

Переказ, який передбачає передачу якоїсь окремої теми тексту або окремої інформації відповідно до комунікативного завдання, називають вибірковим.

 

Мовностилістичний аналіз висловлювань. Лексико-стилістична робота

► Попрацювати над лексикою поданих текстів: назвати слова, що належать до наукової термінології та з'ясувати їхнє лек­сичне значення.

► Виписати ключові слова і словосполучення, що стосуються де­коративно-ужиткового мистецтва різних промислів. Усно виді­лити основну інформацію і стисло переказати кожний текст.

► Скласти самостійно складний план вибіркового переказу науко­вого тексту (на основі декількох джерел) на тему «Розвиток де­коративно-ужиткового мистецтва в Україні». Записати його.

► Продумати композицію переказу. Яким типом мовлення ви скористаєтеся? Довести правильність свого вибору.

 

Опрацювання пам'ятки

► Попрацювати з пам'яткою і написати вибірковий переказ тек­стів наукового стилю (на основі кількох джерел) на визначену тему.

ПАМ'ЯТКА

«Як готуватися до вибіркового переказу тексту наукового стилю»

(на основі кількох джерел)

1. Прочитати тексти, з яких потрібно вибрати матеріал для пе­реказу.

2. Визначити основну думку опрацьованих текстів.

3. Вибрати з текстів лише той матеріал, який необхідний для повного розкриття

     пропонованої теми.

4. Визначити основну думку переказу (вона може збігатися і не збігатися з

     основною думкою текстів).

5. Продумати композицію переказу, визначити тип мовлення (розповідь, опис,

     роздум).

6. Виписати слова-терміни.

7. Скласти складний план вибіркового переказу.

8. Продумати слова та речення для зв'язку частин тексту.

9. Написати вибірковий переказ тексту наукового стилю (на основі кількох

    джерел).

 

 Домашнє завдання

► Написати стислий переказ текстів наукового стилю (на основі кількох джерел), опрацьованих на уроці.

 

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар