Wikipedia

Результати пошуку

7 клас



ІІ семестр
Матеріал для повторення
Тема. Марина Павленко. "Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських". Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній


 Новий етап в творчості Марини Павленко знаменувався появою книги «Русалонька із 7-В,  або Прокляття роду Кулаківських», яка стала лауреатом конкурсу «Коронація слова». У 2005 році видавництва «Теза», «Соняшник» надрукували цей справжній бестселер для підлітків.

Авторка назвала свій твір сучасною казкою про неймовірні пригоди семикласниці Софійки, яка вміло веде детективне розслідування.

   Успіх книги написати нову книгу — «Русалонька із 7-В та Загублений у часі». Ця книга здобула нагороду конкурсу «Дитячий портал».
   У наступній книзі Марини Павленко «Русалонька із 7-В проти Русалоньки з Білокрилівського лісу» перебіг подій був більш драматичним для Софійки. Їй довелося вступити в жорстоку боротьбу з новою однокласницею — Росавою Підлісною.

У нових виданнях, присвячених Софійці, Марина Павленко продовжила розповідь про детективне розслідування зниклих з музею картин («Русалонька із 7-В в тенетах лабіринту»); про вивчення таємниць сімейного родоводу, кохання і непрості взаємини з однолітками («Русалонька із 7-В плюс дуже морська стихія»).

Дивовижно, але все, що необхідно для гарного детективу (переслідування, ризик, змови, неочікувані ходи, загадкові обставини), для фентезі (магія: зелена, жовта, червона, словесна, імітативна, часова; чарівні предмети, фантастичні істоти, обряди, ритуали і замовляння), для любовного роману (кохання, перші побачення, «коли поряд просто приємно йти… і сміятися…», любовні трикутники, змови і інтриги, сукні, дієти і, навіть, чарівні черевички), – все є у творах для підлітків Марини Павленко.

- Із якими творами, опрацьованими на уроках української літератури, виникли асоціації? Чому?  (Галина Малик. «Пригоди Алі в країні НедоладіЇ», це повість-казка)

Повість-казка є одним з досить цікавих жанрів дитячої літератури, розрахованих на дітей старшого віку (9-15 років). Повість-казка на прикладі вигаданих ситуацій пропонує  розбиратися в стосунках людей, вчитися відрізняти погане від хорошого, оцінювати вчинки персонажів. Повість-казка створює вигадані світи, але при цьому дає можливість дитині знайомитися зі світом реальним, його правилами та особливостями. В даному випадку поєднання реалістичності і казковості проявляється на кожному рівні – композиційному, сюжетному, стилістичному.

Сюжети повісті-казки найчастіше розвиваються в двох вимірах – реальному і фантастичному. Але фантастичний світ завжди дає можливість  почерпнути якусь інформацію про реальний – або обидва виміри протиставляються і це дозволяє звернути увагу дитини на ті або інші особливості, або ж вигаданий світ живе за законами реального, але просто з деякими своїми особливостями, які в загальному не принципові і припускають виховання в дитини здібностей до адаптації в соціумі та світі.

-         Ким є русалки в слов’янській міфології??

(Русалка – діва вод, за іншими джерелами – жінка водяника. Це висока, гарна дівчина, що живе на дні водойма. Русалками ставали дівчата, що втопилися від нещасного кохання або їх утопили мачухи. Русалка може вийти заміж за людину, але шлюб буде невдалим.)

-         Чому саме Русалонька, а не русалка?

(Софійка на початку твору читала казку про принца та Русалоньку . Імовірно, що це твір Андерсена. А в цій літературній казці образ русалочки відрізняється від народних уявлень українців.)

Любов русалоньки до принца – головна, центральна тема казки. Це тема не звичайної людської любові, а любові романтичної, приреченої, любові – самопожертви, любові, що не зробила героїню казки щасливою, але яка безвісти для неї не пропала, тому що не зробила її й остаточно нещасної. У міфології русалка, втративши свою безсмертну душу в результаті зла, доконаного над нею, як над людиною, може цю душу знайти, якщо змусить людину полюбити себе. Любов русалки й людини не обов’язково повинна бути взаємною. Русалка може не відповідати людині й погубити його, закохавши в себе. Але любов людини до неї – це головна сходинка до знаходження русалкою безсмертної душі. Тому вона повинна спровокувати людину, викликати в ньому цю любов будь-якими шляхами й засобами.

В Андерсена ця тема й зберігається, і переосмислюється. Русалонька хоче домогтися любові людини, хоче знайти безсмертну душу. “А чому в нас немає безсмертної душі? – смутно запитала русалочка, – я б віддала всі свої сотні років за один день людського життя, щоб потім теж піднятися на небо… Як я люблю його! Більше, ніж батька й матір! Я належу йому всім серцем, всіма своїми помислами, йому я б охоче вручила щастя всього мого життя! На все б пішла я – тільки б мені бути з ним і знайти безсмертну душу!.. ”Безсмертна душа русалочке необхідна, тому що їй дане всього триста років, це більше життя, але це єдина можливість існування, а безсмертна душа дає можливість жити вічно.

-         Для чого Марина Павленко використовує  розділовий сполучник АБО і додає  другу назву «Прокляття роду Кулаківських»?

Аналіз твору

-         Хто головний герой: Софійка чи Русалонька?

    Софія - ім'я імпульсивне і глибоке, проте в ньому самому закладена недовіра до своєї чуттєвості і достатня серйозність. Втім, не даремно в давнину це слово вибрали для позначення мудрості, досягти якої неможливо без глибини почуттів. Дійсно, легко перемогти свої пристрасті, коли вони слабкі, той же, хто зуміє привести в рівновагу якнайглибші переживання, той набуде і мудрості.  Означає "мудрість", тому зазвичай його переводять, як "мудра". Ім'я Софія зустрічається в дуже багатьох країнах світу, наприклад, в звучаннях Софія, Софі, Зофія і навіть Жофія. У Росії воно було помірно популярним донедавна, зараз же все більше батьків розглядають його як варіант імені для своєї дочки.

Характер Софії відрізняється серйозністю і в той же час імпульсивністю. Жінка, названа цим ім'ям, буде дуже рухливою, діяльної, яка прагне багато чого досягти і встигнути. Невміння хоч хвилину посидіти на одному місці помічається в ній ще з дитинства, коли ця примхлива і чуттєва дівчинка, прагне до лідерства в дитячому колективі, хоче бути поміченою і яскравою. Доросла Софія – особа витончена і принципова. За своєю вдачею вона цілком відповідає значенню "мудра", так як зазвичай володіє вражаючим умінням швидко вирішувати будь-які проблеми, в робочих питаннях педантична, наглядова і прониклива. Софія добре розбирається в людях.

-            Софійка відрізняється  від інших героїв твору? (Здатність подорожувати в часі, вона сприймає  життя як казку ).

- Чому саме вона наділена такою властивістю?

- В одному з інтерв’ю у письменниці запитали: «Коли Ви пишете казку – сприймаєте її як умовність, чи так як діти – як правдиву реальність?» 

Ось що прозвучало у відповідь: «Тільки як правдиву реальність!!! Хто повірить у мою казку, якщо не віритиму в неї сама? Це те саме, що готувати для інших страву, якої сама не хочеш споживати! Персонажам своїх творів я щиро вдячна, що вони свого часу впускали мене на свою «територію», дозволяли пожити їхнім життям, у паралельному вимірі, відволікши мене від буденних проблем. Я усім їм вірила і вірю, як собі…»
-         У чому полягає особливість поєднання казкового та реального у творі?
(схема «Казкове та реальне»)
-         Які чарівні предмети є в реальному світі? Яка їх роль? (Коралі та шафа  прапрапрабабусі Клави)
-         Визначення символіки образів
В Україні носили багато зразків різнокольорового або червоного намиста, ланцюжки з хрестиком. Селянські "коштовності" - корали, бурштин, сережки, намисто - збирали протягом десятиліть, передавали як реліквію від покоління до покоління. Прикраси зберігались як сімейні святині і часто коштували більше, ніж вся селянська садиба .
Намисто у світовій міфології розглядається як замкнена лінія, що є космічним і соціальним символом зв'язку.
Намисто - найпоширеніша складова жіночих нагрудних прикрас на всій території України. Воно є символом магічного кола-оберега, що захищає людину. Найбільше цінувалося намисто з дорогих природних матеріалів. Серед заможних верств населення було розповсюджене привізне намисто з гранатів та кольорової смальти: кровавниці, блискавки, перли. На Лівобережжі було поширене намисто з "щирого" бурштину. Воно приносило здоров'я, щастя. Часто його носили в сполученні з кораловим.
Коралове намисто в Україні набуло найбільшого розповсюдження, хоча доступним було тільки багатим верствам населення. Ставлення до нього відбилося в таких назвах: добре намисто, справжнє намисто, щирі корали, мудре намисто. Кількість зразків коралового намиста та характер обробки свідчили про достаток людини. Кораловому намисту народ приписував лікувальні властивості.
Стара бабусина шафа  - своєрідна «машина часу», яка допомагає  розкрити  таємницю роду Кулаківських.
-         Дослідження  часопростору (дайте відповіді на питання , усно)
Минулий – теперішній – майбутній
-         Хто, крім Софійки та Сашка, може перебувати в різних часових вимірах?
-         Про що мріяла  Софійка, чи реалізовано прагнення?
-         Чи випадковими є зустріч Вадима та Софійки, чому дівчина закохалася?
-         Визначте роль сліпого старця у творі. ( Дає Софійці ключ до розкриття таємниці: як людина може змінити обставини.  Допомагає в скрутних ситуаціях іншим героям . «…Кажуть, ніби під виглядом такого жебрака може ходити святий…»)
-         Що об’єднує перше та останнє речення повісті-казки? Яке філософське поняття розкривається?
-         Хто з героїв може бути щасливим, а хто – ні? Чому ?
-         Яких змін зазнають герої? 
-         Чи можливо в реальному світі змінити минуле?
-         Які  істини Ви візьмете із собою  в життя?    
Домашнє завдання:
І-ІІ.  ст.212- 223 читати і переказувати;
ІІІ. ст.223-224 відповісти на питання (1-6 письмово,7-10 усно); виписати у робочий зошит визначення «повість-казка»);
ІV.ст.224 з.11 заповнити таблицю.


25.03.21
Тема. Марина Павленко. "Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських". Роздуми про сенс людського життя, моральний вибыр кожного

       Діти, мабуть, від народження мають потяг до випробувань, експериментів, до здійснення споконвічної мрії людини переміщатися у просторі і в часі. Багато хто з дорослих теж вірить у це, але вголос не зізнається. А більшість не вірить, що людині до снаги побувати у минулому, а тим більше – заглянути в майбутнє. Тому вони й не можуть здійснювати фантастичні подорожі. А Софійка вміла фантазувати і вірила у те, що чудеса бувають на світі. Часто від фантазії до реальності – всього один крок. Чим закінчаться подорожі дівчинки у часі і просторі, ми дізнаємося сьогодні на уроці. І саме на цьому уроці ви почуєте твори написані вашими однолітками,які поринули у світ фантастики прочитавши твори Марини Павленко.

 Письменниця хоче, щоб малеча вірила в добрі чудеса, в те, що навіть привиди бувають добрими, іноді й вони потребують нашої допомоги; що людина, навіть маленька, може змінити світ на краще; що старовинні бабусині коралі в добрих руках  обов’язково  допоможуть виправити чужі помилки , повести людину зовсім іншим шляхом: змінять світ на краще; таке сприйняття світу в дитинстві на все життя закладає ніжність до всього живого, зігріває світ ніжним світлом краси і радості.
 Проблеми, які  порушує Марина Павленко в повісті?
- родинне виховання;
- любов і приятелювання;
- материнська любов;
- добро і зло;
- щастя людини.
Домашнє завдання:
І-ІІ. ст.225-231 читати і переказувати;
ІІІ. ст.. 231-232 відповісти на питання1-10 (усно); розв’язати тести за текстом повісті-казки (письмово, питання не переписуйте);
ІV . ст.232 завдання 11 (заповніть таблицю)

Тести за текстом повісті-казки
1. Де відбуваються події, описані в повісті-казці  Марини Павленко?
А. Смілі
Б. Умані
В. Вишнополі
2. Що означає слово «пригода»?
А. Те, що трапилось (часто непередбачене, несподіване)
Б. Приходити на допомогу в скрутну хвилину
В. Бути потрібним друзям, родині, своїй країні
3. Визначте жанр твору.
А. Роман
Б. Повість-казка
В.Повість
4. У кого в роду Софійки з’явилися коралі?
А. Тітки Сніжани
Б. Софійки
В. Бабусі Клави
5. Яка була кличка кобили прабабці Ніни?
А. Мальва
Б. Квіточка
В. Зірочка
6. Як називалося село, де жила бабуся Софійки?
А. Половинчик
Б. Березівка
В. Краснопілка

7. Чим схожі були між собою Міщенки?
А. Були сумними та плаксивими
Б. Мали подвійну душу
В. Надзвичайно веселі
8. Яке прізвище мала тітка Сніжана?
А. Ліщина
Б. Калина
В. Ягода
9. Про кого сказано:
"Уже мало не коло самого будинку мусила ховатись у кущі. Біля рогу стояв худенький хлопчик із прив'ялим букетиком польових квітів. Знудьговано колупав носком святкового босоніжка пилюку й раз по раз діловито поглядав то на руку, де в людей буває годинник і де в нього нічого не було..."
А. Софійку та Сашка
Б. Вадима та Сніжану
В. Ірину та Валентина
PS: Надсилати виконані роботи не потрібно, перевірю, коли повернемося до навчання 


26.03.21
Тема. Марина Павленко. "Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських". Добро і зло в повісті, у сучасому світі та людині
У душі кожної людини завжди живуть дві несумісні речі — добро і зло. Хто з них переможе, такою і буде людина. Дуже важливо, щоб душі більшості з нас були чистими, щедрими, щоб зло не мало змоги оселитися там і перемогти. Інакше наша планета перетвориться на розсадник злої сили, здатної загубити увесь всесвіт.                                   
      Коли людина дорослішає, вона зустрічається віч-на-віч з несправедливістю, заздрістю, злістю. Спочатку вона розгублюється, бо її вчили змалечку, що підступність та підлість завжди будуть покарані, що злість тільки знищує душу людини, що заздрість взагалі погана риса. І що ж тоді залишається робити цій людині, яка уперше зіткнулася зі злом? Отоді вона вже повинна сама вирішити, чи їй пристати до сил зла, чи залишитися вірною принципам добра, яким вчили її ще змалечку.

       Щоб змінити світ, щоб нарешті добро перемогло зло, потрібно змінити спочатку свій світогляд, світогляд своїх близьких, друзів — навчитися робити добро. Якщо кожен з нас стане добрим "чарівником", навчить цьому тих, кого любить, то тоді неодмінно добро буде переможцем у нелегкій боротьбі, яка ведеться з початку створення світу. Отже, вчімося добру, вчімося його робити для інших людей і чекатимемо, коли воно запанує на Землі як повноправний її володар.

Домашнє завдання:
І-ІІ. ст.233-237 читати і переказувати;
ІІІ. ст 241 -142 відповісти на питання 1-6  (усно);
ІV . ст.242 завдання 12 (письмово).

05.04.21

Тема.  РМ. Складання характеристики образу головних героїв повісті-казки Марина Павленко. "Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських"

Домашнє завдання:
І-ІІ. ст.237-240 читати і переказувати;ІІІ. ст 241 -142 відповісти на питання 6-11 (усно);ІV. Написати характеристику образу улюбленого героя повісті-казки Марини Павленко. "Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських".


                                                            dztetiana12@gmail.com


08.04.21.
Тема.  Підсумковий урок за  повістю-казкою Марини Павленко. "Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських"

І. Діти,аби перевірити свої знання пропоную вам протестуватися

1.     Господарі пробули у Москві …
А) півроку
Б) два місяці
В) три тижні
Г) рік
2.     Повертаючись із школи додому, Софійка зустріла … .
А) Кулаківського
Б) Сніжану
В) Вадима
Г) колишнього сусіда Сашка
3.     Квіти, які продавав Сашко:
А) ряст
Б) проліски
В) підсніжники
Г) сон-трава
4.     За послугу здоровань сплатив … копійок.
А) десять
Б) п'ятнадцять
В) п’ять
Г) двадцять
5.     Софійка Сніжані за родинними зв’язками:
А) небога
Б) внучка
В) двоюрідна сестра
Г) тітка
6.     Художній засіб, ужитий в репліці: «Мати сто років не з’являється»:
А) анафора
Б) літота
В) гіпербола
Г) метафора
7.     За день Сашко продав … букетів.
А) три
Б) п’ять
В) десять
Г) п'ятнадцять
8.     Наречений Сніжани:
А) Павло
Б) Назар
В) Максим
Г) Валентин
9.     Вулиця Вадима:
А) Багатоголоса
Б) Малофонтанна
В) Безлюдна
Г) Автомобільна
10.                       Місто, згадане у дев’ятому розділі:
А) Вишнопіль
Б) Крижопіль
В) Катеринопіль
Г) Тернопіль
11.                       Його Софійка підозрювала у крадіжці:
А) Валентин
Б) Гордій
В) Вадим
Г) Сашко
12.                       Кличка кошеняти:
А) Чорноочка
Б) Білосніжка
     В) Чорнобілка
Г) Білоножка

 ІІ. І щоб перевірити вашу уважність, дайте відповіді на питання (1-2 словами)
                                               Літературний диктант
1.     Повертаючись із школи додому, Софійка зустріла свого колишнього сусіда … 
2.     А поруч – відро з пучками … 
3.     Мама попросила її знайти в старій прабабусиній шафі … 
4.     Після сніданку Софійці доручили глядіти … 
5.     У домі Вадима вона застала його непривітну, з циганським волоссям … 
6.     Хлопчик ходив просити гроші в татуся на … 
7.     Софійка дізналася, що того татуся звати … 
8.     Сніжана вирішила скасувати весілля через … 
9.     Удома софійку чекав візит: … 
10.                       Під муром, просто на засніженій бруківці, утупившись у Софійку невидющими очима, сидів … 
11.                       На звороті підписано:  … 
12.                       За мить до нього підійшла ошатно вбрана панночка … 

Домашнє завдання: 
І-ІІр.- Дати відповіді на питання тестових завдань 1-12;
ІІІ-ІУр - Відповісти на питання літературного диктанту 1-12.

12.04.21

Тема. Любов Пономаренко "Гер переможений", Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності

         Дорогі діти, впродовж багатьох уроків ми працювали над темою «Ти знаєш, що ти – людина?».  Що значить -  бути людиною? Над цим питанням замислювались в усі часи. Відомий факт, як один давньогрецький філософ –учитель поставив своїм учням запитання: «У чому призначення людини?». Помовчав. А потім сам на нього відповів: «Бути людиною!». Усе це звучить досить дивно, але водночас просто.
Любов Пономаренко… Жіноче слово в літературі завжди звучить особливо щиро. Хвилюють твори, у яких авторки так тонко по-жіночому фіксують кожен порух людської душі, так обережно проникають у внутрішній світ своїх героїв… Такою є поезія Ліни Костенко та проза Любові Пономаренко.
Запрошую вас на інтерв’ю з письменницею, яке підготували наші дівчата.
Перед тим, як ми перейдемо до аналізу тексту твору, пропоную прислухатись до поради письменниці і повторити  терміни, які нам необхідні для успішного засвоєння теми уроку.
Гуманíзм —ставлення до людини, пройнятетурботою про її благо, повагою до їїгідності.Синонім – людяність.Толерантність–поблажливий, терпимий до чиїхось думок, поглядів, вірувань, до інших народів, культур.Синонім -людяність.  Асоціативний кущ- Які асоціації у вас виникають, коли ви чуєте слово “війна”?(смерть, голод, горе, поранення, сирітство, розруха)- З якими словами у вас асоціюється слово “полонений”?(приниження, голод, сум, важка робота, смерть, знущання)
 пропоную  розглянути інформаційне гроно «Фрідріх».
Війна – відворотне, жахливе явище суспільства. Але треба в будь-якій ситуації залишатися людиною. Жорстокості у світі не повинно бути.  На жорстокість треба відповідати добром.

Запишіть у робочі зошити:
Тема: зображення гуманного ставлення до полонених німців, які від­будовували зруйноване місто (взаємостосунки Фрідріха з дітьми, само­тніми жінками).
Ідея:(учні записують у зошит)
-         ідея осуду війни, зла, насильства;
-         утвердження милосердя, співчуття;
-         ідея прощення як складова гуманізму;
-         необхідність у будь-якій ситуації залишатися людиною.
Композиція.Експозиція: полонені німці зводили будинки. Зав'язка: ставлення Фрідріха до українських дітей, жінок-вдів. Кульмінація: хвороба, а потім самогубство Фрідріха. Розв'язка:знайдена в стіні квартири фотокартка з двома дівчатка­ми — згадка про полоненого німця.

Домашнє  завдання:
І-ІІр. Прочитати новелу  Л. Пономаренко «Гер переможений» ст.243-245, виписати в робочий зошит тему, ідею, композиційні елементи твору(із конспекту урока)
ІІІ-ІУр.Відповісти на питання відповісти на питання 1-5 (усно); 6- 10 ст.246(письмово).

15.04.21
Тема.Любов Пономаренко."Гер переможений". Особливості художніх засобів новели(роль деталей, поєднання різних часивих площин)

      Діти, оскільки цю тему ми розпочали вивчати на попередньому уроці пропоную вам пройти тестування, фотозвіт (скрін) своєї роботи відправите на мою електронну адресу.


Домашнє  завдання:
І-ІІр. Прочитати новелу  Л. Пономаренко «Гер переможений» ст.245-246;
ІІІ-Відповісти на питання 11-12 ст 246 (усно); 
ІУр.- Пройти онлайн -тести, надіслати фотозвіт виконаної роботи.

19.04.21

Тема.Контрольна робота «Ти знаєш, що ти –  людина?»

І. Усно дайте відповіді на питання (щоб пригадати вивчені твори):
1. У поезії «Гей, нові Колумби й Магеллани» автор звертається до…
А  Колумба й Магеллана;
Б  до людей, сповнених ентузіазму та оптимізму;
В  до студентів, які закінчили морські вчилища;
Г  до молодих науковців.
2. Коли відбуваються події, описані вдиптиху Л.Костенко «Чайка на крижині». «Крила»?
а) Взимку;                 б) влітку;                         в) навесні;                   г) восени.
3. Продовжіть вислів «Людина нібито не літає, … (Л.Костенко. «Чайка на крижині». «Крила»):
а) «…а правду знає»;    б) «…й землінемає»;   в) «…а криламає»;    г) «... а долю має».
4. Як звати головну героїню твору?
а)  Сніжана      б)  Софійка   в)  Іра
5. Кому належать слова "Гроші ведуться, щастя – ніграма!"? 
а) Гордію Кулаківському        б) Вадиму Кулаківському   в) Данилу Міщенку 
6.  Куди потрапила Софійкапід час останньої мандрівки у шафі?
         а) у минуле своєї прапрабабусі       б) у минуле мами   в) у майбутнє
7. Усі негаразди роду Кулаківських розпочалися з
а. Гордія
б. Якова
в. Васюні
8. Як викуплені коралі допомагали Софійці в її подорожах в минуле?
а. виконували різні її прохання
б. робили її невидимою
в. робили її одяг відповідним певному історичному часу

9. За жанром твір Любові Пономаренко
а. повість             б. новела           в. оповідання
10. Про що, здавалося, хотіли спитати дівчатка, які були зображені на фотокартці Фрідріха?
а. «Для чого нас замуровано в стіну нового будинку»?
б. «Ви не бажаєте з нами познайомитись»?
в. «Ви не знаєте, де наш тато»?
11. Вкажіть назву твору та автора поетичних рядків:
Стануть над тобою, листям затріпочуть,
Тугою прощання душу залоскочуть…
12.  Подумайте над питаннями:
 «Чи варто за добро відповідати жорстокістю» (за твором Л. Пономаренко «Гер переможений»).
« У чому справжнє покликання людини?» ( за творчістю В. Симоненка).

ІІ. Виконайте онлайн тестування: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9030736 (24 питання- за 25 хвилин).

Домашнє завдання: пройдіть онлайн тест(  результати ваших робіт мені надійдуть автоматично). Успіхів!


22.04.21.
Тема. Олег Ольжич. Українські національні герої,  лицарі духу. "Захочеш - і будеш". Романтичний максималізм, сила духу,  життєрадісність, шляхетність, партіотизм, висловлені образним словом

І. Ознайомтеся із творчістю О. Ольжича ст.247-148.
ІІ.Виразно прочитайте вірш "Захочеш - і будеш"
ІІІ. Виразно прочиттайте вірш "Господь багатий нас благословив"
ІУ. Перегляньте відеоурок:




Випишіть із тексту цитати, які найбільше сподобалися, визначте їхню роль у розкритті теми та ідей поезії.
Наприклад:
Захочеш — і будеш. В людині, затям,
Лежить невідгадана сила.
Навчишся надать блискавичність думкам
І рішенням важкість каміння.
Людина має в собі невичерпні сили, про які вона навіть не здогадується. Безмежна її любов до батьківщини, мужність, з якою вона захищає свій край, готовність до самопожертви. Особливо це характерно для нашої багатостраждальної України, душі народу якої часто не збагнути іншим. 

Складіть асоціативний ряд до слова «патріот».
Зразок:
Патріот — Батьківщина, волонтер; людина, яка поважає традиції, історію, культуру; захисник, дім, любов...

Домашнє  завдання:
І-ІІр. ст.247-248 опрацювати; ст 249 відповісти на питання 1-10 (усно);
ІІІ-.Відповісти на питання ( 11 -12 письмово); 
ІУр.- Визначити тему та ідею віршів:" Господь багатий нас благословив", "Захочеш - і будеш".





24.04.20.

Тема.Олена Теліга "Сучасникам". Моральний заповіт нащадкам

Діти для ознайомлення із творчістю О. Теліги перейдіть за посиланням:
2) Творчий  етюд про  письменницю (письмово в зошиті)
І. Ім’я  та історична епоха ---------------------------
ІІ. Оточення: ---------------------------------------------------
1.Родина ----------------------------------------------------------------
2.Друзі, однодумці ----------------------------------------------------
3.Значущі та впливові зустрічі чи події --------------------------
ІІІ. Освіта, становлення поглядів--------------------------------
ІV. Захоплення, хобі   ----------------------------------------

Домашнє  завдання:
І-ІІр. ст.250-253 опрацювати; ст 253 відповісти на питання 1-10 (усно);
ІІІ-.Заповнити таблицю Творчий етюд про письменницю; 
ІУр.- Визначити тему та ідею вірша "Сучасникам", виконати аналіз поєзії.

30.04.20, 07.05.20

Тема.Олександр Гаврош. "Неймовірні пригоди Івана Сили". Повість про пригоди українського силача.
 Іван Сила(Іван Фірцак) - утілення непереможного духу українського народу,його доброти і щирості 

Діти, пропоную вам переглянути захоплюючий фільм "Іван Сила"
“Неймовірні пригоди Івана Сили” аналіз
 Автор – Олександр Гаврош
 Рік видання – 2007
 Жанр – Повість
Тема – розповідь про Івана Фірцака – людину неймовірної сили. Вирощую відрами у себе вдома, а потім беру і продаю!
 Ідея – Показати на прикладі життя Івана Сили: як ставити мету та як її досягати.
Головні герої – Іван Сила, Міха Голий, агент Фікса, карлик Піні, мадам Бухенбах, Фандіго, міс Крокі, Пацака Макурі, Мілка, Піцікато, Пандорський, доктор Брякус Країни, у яких відбуваються події – Чехословаччина, Англія, Німеччина, Америка, Японія.
Композиція твору “Неймовірні пригоди Івана Сили” :Експозиція – приїзд Івана до столиці з метою знайти роботу та самореалізуватися; Зав’язка – тренування героя в доктора Брякуса, встановлення першого рекорду, родота в цирку мадам Бухенбах; Кульмінація – виборювання Іваном титулу найсильнішої людини світу; Розв’язка – вимушений розпад цирку Бухенбах.

Домашнє  завдання:
І-ІІр. подивитися фільм "Іван Сила"; ст 261-262 відповісти на питання 1-10 (усно);
ІІІ-.ст.254-269 читати і переказувати; Виписати в робочі зошити тему, ідею, композицію твору Олександра  Гавроша "Неймовірні пригоди Івана Сили" (із конспекта уроку).
ІУр.- Написати свої враження від переглянутого фільма "Іван Сила".

08.05.20, 14.05.20

Тема.Олександр Гаврош. "Неймовірні пригоди Івана Сили". Морально-етична проблема твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність. 
РМ. "Нова пригода Івана Сили". Продовження повісті Олександра Гавроша 
- Які ж проблеми порушує автор у повісті?
(Проблеми добра і зла, дружби, боротьби із зажерливістю та брехливістю).
"Неймовірні пригоди Івана Сили" - казка про життя реальної людини. Та пропри казкову форму, - це твір про реальне життя, у якому поряд із благородством існує зажерливість і брехливість.
Складання таблиці «Добро і зло у творі».
ДОБРО
ЗЛО







Усно дайте відповіді на питання:
-         На прикладі яких героїв твору ми можемо говорити про справжню дружбу? Свою думку підтвердьте цитатами з твору.
-          Чи є у творі любовна лінія? Розкажіть історію кохання Івана та Мілки.-
-         Чи зустрічаємося ми у творі з людською підступністю? Підтвердьте свої міркування цитатами з тексту.
Запишіть у зошити :
Проблематика твору:
-         Добро і зло
-         Дружба і любов
-         Чесність і підкупність
Перевірте свої знання тестами:
1. Що відповів Іван вуйку Микульцю на запитання «То що, земляче, будеш чинити
-         А) «піду десь на роботу найматися»;
-         Б) «буду працювати»;
-         В) «ще не визначився чим буду займатися».
2. Чим були здивовані Іван та Микульцьо?
-         А) побачили рух у столиці;
-         Б) німий заговорив;
-         В) кричали вуйки.
3. Іван влаштувався на роботу…
-         А) вантажником;
-         Б) водієм;
-         В) продавцем.
4. Велет, з яким Іван збирався битися, був:
-         А) сильним чоловіком;
-         Б) ровесник Івана;
-         В) середнього віку чоловік.
5. Панок з борідкою запросив Івана:
-         А) в гості;
-         Б) на екскурсію;
-         В) на роботу.
6. Доктор Брякус намагався розвивати у хлопця не тільки мязи, а:
-         А) розмовляв, розповідав, пробуджував цікавість до всього;
-         Б) примушував працювати;
-         В) примушував читати.
7. Яку вагу підняв зі штангою І. Сила під час тренування?
-         А) 120 кг;
-         Б) 160 кг;
-         В) 100 кг.
8. Хто найбільше підтримував Івана на перших змаганнях?
-         А) Міха Голий;
-         Б) Мілка;
-         В)  поліцейські.
9. Що писав Брякус про Івана Силу в щоденнику?
-         А) «головний шанс у житті»;
-         Б) «друг»;
-         В) «золотий гаманець».
10. Скільки поліція просила за звільнення Івана?
-         А) 100 000;
-         Б) 50 000;
-         В) 5 000.
11. З ким підписав контракт І. Сила?
-         А) з Магдебурою;
-         Б) з мадам Бухенбах;
-         В) з Миколайчиком.
12. Фіналом твору є…
-         А) продовження блискучих виступів Івана;
-         Б) повернення Івана з Мілкою в його село;
-         В) весілля Івана й Мілки.
Домашнє  завдання:
І-ІІр. подивитися фільм "Іван Сила"; ст 277-278 відповісти на питання 1-11(усно);   12-  (письмово).
ІІІ-.ст.262-278 читати і переказувати;  Розв'язати тести 1-12 (із конспекта уроку);
ІУр.- Написати своє продовження  повісті "Пригоди Івана Сили"....

15.05.20, 21.05.20

Тема. Андрій Малишко. Ліризм його поезій. "Пісня про рушник" Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності. 
"Чому ,сказати, й сам не знаю..."Художні засоби донесення до читача ідей патріотизму, гуманізму, історичної пам'яті.  

Діти сьогодні ми ознайомимося із творчістю письменника, що став народним, точніше його твори більшість вважає народними.
 Запишіть у робочі зошити:
 «Пісня про рушник»
Тема: розповідь ліричного героя-сина про материнську любов, гімн материнству.
Ідея: уславлення материнської любові, заклик шанобливо ставитись до матерів. 
Основна думка: материнський рушник для дитини — щастя, доля, любов. 

 «Чому, сказати, й сам не знаю…»
Тема: поетична розповідь про стежину в рідному краю до рідної оселі.
Ідея: уславлення любові до рідної землі.
Основна  думка: «живе у серці стільки літ ота стежина в нашім краю».


Домашнє  завдання:
І-ІІр. ст 279-283 опрацювати; відповісти на питання 1-9 (усно) ст 282-283;    
ІІІ-.ст.283 відповісти на питання 10,11(письмово); Виписати тему,ідею,основну думку програмових творів (із конспекта уроку);
ІУр.- Завдання 12 ст 283 (написати міні-твір).


22.05.20.
Тема. Контрольна робота. Ми -  українці.

Діти, до цієї контрольної роботи увійдуть твори О.Ольжича, О, Теліги, О.Гавроша, А.Малишка.
Пропоную вам онлайн-тестування: Контрольне тестування: "Ми -українці"
Домашнє  завдання: виконати онлайн-тестування.

28.05.20.
Тема.  Урок-дослідження. Література рідного краю
     Діти, сьогодні у вас є можливість дізнатися більше про тих, хто робить нашу Гайворонщину відомою у всьому світі. Звичайно, це письменники - земляки. Пропоную вам заповнити таблицю, оскільки це урок-дослідження, ви можете використовувати різні ресурси. 

№п/п
Письменник  Гайворонщини
Дата і місце народження
Творча спадщина присвячена рідному краю




























Домашнє завдання: 
І-ІІІр. Провести дослідження письменників рідного краю - заповнити таблицю (не менше 10);
ІУр. (за бажанням) Зробити рекламу творчості письменника Гайворонщини (1 за вибором учня).


29.05.20.
Тема. Твори, які  вивчалися впродовж року й викликали найбільше зацікавлення. Підсумковий урок. Рекомендована література для читання влітку


Влітку ви можете не лише гарно відпочити, а й підготуватися до наступного навчального року – прочитати безліч цікавих книжок, рекомендованих Міністерством освіти й науки України до вивчення під час уроків літератури.
Тому я пропоную вам список літератури для обов’язкового читання. Гарного відпочинку та цікавого читання!
Список творів із української літератури для 8 класу

·                  Українські народні думи. «Маруся Богуславка»;
·                  Леся Українка. «Давня казка»;
·                  Іван Карпенко-Карий. «Сто тисяч»;
·                  Михайло Коцюбинський. «Дорогою ціною»;
·                  Олександр Довженко. «Ніч перед боєм»;
·                  Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути»;
·                  Володимир Дрозд. «Білий кінь Шептало»;
·                  Юрій Винничук. «Місце для дракона»;
·                  Валентин Чемерис. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання».
Домашнє завдання: опрацювати рекомендований список літератури на літо.                             



Немає коментарів:

Дописати коментар