І семестр
27.11.21
Тема. Узагальненя з теми:"Дієслово" (І частина)
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7623388
26.11.21
Увага! Урок відбуватиметься в режимі онлайн з використанням платформи Meet, початок о 8.40.
https://meet.google.com/wbk-ifva-kti
Тема. Часи дієслів. Майбутній час
Домашннє завдання:
І-ІІ. Вивчити параграф 10. Виконати вправи 138, 139;
ІІІ - Написати есе на тему: "Як я уявляю своє майбутнє", використавши дієслова майбутнього часу (за бажанням).
22.11 .21
Увага!Роз'яснення до уроку буде на ZOOM конференції.
Початок о 12.45. Код доступу відправила у вайбер.
Тема.Часи дієслів. Минулий час
1.Пояснювальний диктант
Пояснити
правопис НЕ з дієсловами, виписати дієслова. Визначити час.
Народ
не забув про славного опришка Довбуша й оспівав його в найкращих своїх піснях,
овіяв поезією, чарівними легендами. В очах народу він став героєм, який боровся
з багатіями. Не вірять люди в смерть народного захисника, його іменем святять
кожне примітне місце, гору, дорогу, криницю.
2.
Вибіркова робота
Випишіть
дієслова, розподіливши їх за часами і видами.
Остап Вересай
Остап Вересай
першим серед українських кобзарів вийшов на широку світову арену. У багатьох
європейських країнах і в Америці наприкінці ХУІІІ століття з’явилися статті про
унікального
співака, фольклорні джерела мелосу, своєрідність пісенного багатства
українського народу. Постать Остапа Вересая яскраво виокремлюється в духовному
житті нашого народу.
3.Творча
робота
До
дієслів дописати всі можливі форми минулого часу. Виділити суфікси, характерні
для дієслів минулого часу.
Вести,
гасити, дивитися, здійснювати, куштувати.
Дібрати
до дієслів синоніми. З окремими скласти речення. Виділити граматичні основи.
4. Творче
конструювання
Від поданих дієслів утворити форми минулого
часу. Увести у словосполучення, виділити головне і залежне слова.
Плести,
перемогти, лягти, запрягти, берегти, допомогти, пливти.
Домашнє завдання:
Дистанційне навчання з 11 жовтня 2021 року
11.10 .21
Тема. Дієслово: значення, морфологічні ознаки, синтаксична рольІІІ-Виконайте вправи 72,73.
Дистанційне навчання з 15 жовтня 2020 року
Увага!!!
3- надішліть на електронну адресу dztetiana12@gmail.com
16.10 .20
Тема. Форми дієслова. Неозначена форма дієслова (інфінітив) та особові формиІІІ-Виконайте вправи 74,83,90;
20.10 .20
Тема. Доконаний і недоконаний вид дієслова.ІІ- ІІІ-Виконайте вправи 110,114,115;
23.10 .20
Тема.Часи дієслів. Теперішній час.ІІ- ІІІ-Виконайте вправи 126,137,139,145;
01.12 .20, 04.12.20
Тема. РМ. Письмовий твір розповідного характеру про виконання автором улюбленої справи (в художньому стилі).08.12 .20
Тема. Способи творення дієслівІІ- ІІІ-Виконайте вправи 211,212,214.
11.12 .20
Тема. Не з дієсловами Діти, уважно
розгляньте правила 1-3. Написання
не з дієсловами
1.
Чи вживається дієслово без не?
Так - Ні -
Пиши окремо, якщо дієслово без не вживається
не читав, не забуду
Пиши разом, якщо дієслово без
не не вживається
ненавидіти, нехтувати
2. Чи має
дієслово складений префікс недо- , який
надає йому значення неповної дії?
Так - Ні -
Пиши разом
недобачати , недочувати
Пиши окремо
не допомагати, не довідатися
3. Чи можна замінити
дієслово з не іншим дієсловом
без не?
Так - Ні -
Пиши разом
неславити — ганьбити
нездужати — хворіти
Пиши окремо
не славити — не прославляти
не здужати — не змогти
Письмово виконайте завдання І-ІІІ.
І. Практична робота;
Спишіть речення,
розкриваючи дужки.
Після
бою наш полк (не)долічувався одного солдата. (І.
Ле) Бійці (не)хтували небезпекою, рвалися вперед
(І. Ле) Два хитрих мудрого (не)переважать.
(Нар. творч.) На годину спізнишся, за рік
(не)доженеш. (Нар. творч.) Андрій (не)почував страху перед ворожими літаками,
бо він їх люто (не)навидів. (П. Загребельний) Працюють люди
чесно, і як (не)славити їх за
це? (З газети )
ІІ. Творчий
диктант ;
Запишіть слова-синоніми
з префіксами не- або недо-.
Турбуватись,
ганьбити, хворіти, ігнорувати, примушувати
робити, мати поганий зір.
Слова для довідок: нездужати,
нехтувати, неволити, непокоїтись, неславити,
недобачати.
ІІІ. Тренувальні
вправи;
1. Запишіть у
дві колонки дієслова: 1 — що пишуться з не окремо; 2 —
що пишуться з не разом. 3–4
дієслова введіть у самостійно складені речення.
(Не)(до)люблювати,
(не)(до)виробити, (не)тямитися, (не)покоїтися, (не)порахувати,
(не)(до)держувати, (не)розрахувати, (не)зчутися,
(не)(до)слухати, (не)скучати, (не)волити, (не)знаходити.
2.
Перепишіть загадки, розкриваючи дужки. відгадайте їх. Поясніть
чергування приголосних у дієсловах.
Що
літає: крил (не)має, але крила підіймає.
Є крила — (не)літаю, ніг (не)маю, а
гуляю, по землі (не)ходжу, на небо
(не)дивлюся, зірок (не)лічу, весь час мовчу.
Біжать два брати, один одного (не)доженуть.
(Нар. творч.)
Відгадки: вітер, риба, велосипед.
Домашнє завдання:
І-ІІ вивчити правила "Написання не з дієсловами", виконати І. практичну роботу;
ІІІ. - Виконати - ІІ. творчий диктант, ІІІ. тренувальні вправи (1,2).
14.01.21
Тема. Дієприкметник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична рольІІ- ІІІ-Виконайте вправи 224,225.
15.01.21
Тема. Дієприкметниковий зворот. Розділові знаки в реченнях з дієприкметниковим зворотомВиконайте вправи на закріплення 235,237.
ІІ- ІІІ-Виконайте вправи 235, 237;
19.01.21, 21.01.21
Тема. Активні і пасивні дієприкметники, їх творення. Тренувальні вправиВиконайте вправу 250, 257 на закріплення матеріалу.
ІІ- ІІІ-Виконайте вправи 254, 258;
22.01.21
Діти, сьогодні ми
попрацюємо над створенням опису зовнішності людини.
І. Перше на що варто звернути увагу – це у якому стилі потрібно написати опис.
Тому
пригадаємо з якою метою використовується кожен стиль.
Мета
художнього опису – створити
образ людини в цілому, емоційно вплинути на читача чи слухача. Художній опис
дає можливість уявити образ героя твору. Для цього вживаються оцінні слова «Що
то за дівчина!», метафори, порівняння, епітети, зменшувано-пестливі слова.
Мета
наукового стилю – максимально
конкретно і точно передати особливості зовнішнього вигляду людини, виділяючи
найбільш істотне, типове.
Існують науки, які займаються вивченням зовнішності
людей, наприклад психологія, філологія, криміналістика і деякі інші. З
елементами опису зовнішності стикаються і лікарі.
Використовується у науковій літературі, лекціях,
доповідях, статтях.
Мета
ділового опису – вказати
особливі прикмети описуваного, донести об’єктивну інформацію, оформлену за
певними вимогами офіційно-ділового стилю.
Без цього процесу не обійтися в бізнесі. В модельних
агентствах зовнішність дівчини або хлопця відіграє ключову роль, тому при
заочному знайомстві з бажаною моделлю директор спочатку знайомиться з словесним
портретом суб'єкта.
Діловий опис використовується під час розшуку пропалих, у
судовій практиці, в оголошеннях
Тут опис теж є важливим процесом, так як за зовнішніми
даними жертви і свідки запам'ятовують злочинців.
ІІ. Наступним кроком розглянемо будову опису зовнішності людини
Опис зовнішності
людини має свої особливості в будові. Опис передбачає повноту, послідовність,
враження.
Будова
опису зовнішності людини
1.
Що
це за людина?
2.
Детальний
опис зовнішності
а) вік, постава та вираз обличчя
б) чоло, волосся
в) брови, очі та погляд
г) ніс та губи, підборіддя
д) одяг, окремі деталі
е) риси вдачі, захоплення
3. Загальні враження
ІІІ. Наступне – розглянемо складові опису зовнішності
людини.
У словесному зображенні важливо вказати вік, зріст,
поставу, риси обличчя, погляд, ходу, жести. Через художній опис зовнішності
людини можна передати риси її вдачі, настрій.
Опис зовнішності
людини складається із елементів: «відоме» й «нове». «Відомим» є типове для людини:
частини тіла, обличчя, елементи одягу тощо, «новим» - їх ознаки.
Наприклад: брови (в), очі (в)
Чорні
(н) брови (в), карі (н) очі (в)
Тоненькі (н) брови, блакитні (н) очі
ІУ. Важливим етапом є вибір «Портретної
лексики»
Елементи зовнішності («відоме») |
Індивідуальні ознаки |
Статура |
Тендітний, худорлявий, огрядний, сутулий.. |
Зріст |
Середнього зросту, високий, низький |
Вік |
Немолодий, старий, малий, молодий |
Обличчя |
Рум’яне, смагляве, кругле, довгобразе, грубе, бліде… |
Волосся |
Чорне, русяве, біляве, кучеряве… |
Очі |
Темні, карі, зелені, сіро-блакитні, великі, виразні… |
Брови |
Товсті, тоненькі, чорні, темні, густі, прямі, як мотузочки… |
Погляд |
Серйозний, задумливий, привітний, ясний, розумний |
Ніс |
Прямий, кирпатий, маленький, великий… |
Губи |
Тоненькі, стиснуті, бліді, червоні, повні… |
Одяг |
Дорогий, звичайний, різнокольоровий, бідний, обдертий |
Риси характеру |
Доброзичливий, суворий, добрий, уважний, серйозний |
Цікаво! Пам’ятайте слова А.Чехова: у
людині все повинно бути прекрасним: і обличчя, і одяг, і душа, і думки.
Домашнє завдання:
Високий рівень.Скласти усний короткий опис зовнішності дорогої вам людини у художньому стилі.
Достатній рівень. Дібрати «нове» до слів: волосся,
погляд, усмішка, руки. Скласти з ними речення.
Середній рівень. Знайти в підручнику української
літератури опис зовнішності героя.
Немає коментарів:
Дописати коментар