Wikipedia

Результати пошуку

7 клас

  І семестр

27.11.21

Тема. Узагальненя з теми:"Дієслово" (І частина)

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7623388

26.11.21

Увага! Урок  відбуватиметься в режимі онлайн з використанням платформи Meet, початок о 8.40.

https://meet.google.com/wbk-ifva-kti

Тема. Часи дієслів. Майбутній час 

https://docs.google.com/presentation/d/1VZzWQ9m_AdrK5ymFK20luu9XX25whLCS/edit?usp=sharing&ouid=112301576998525261858&rtpof=true&sd=true

Домашннє завдання:

І-ІІ. Вивчити параграф 10. Виконати вправи 138, 139;

ІІІ - Написати есе на тему: "Як я уявляю своє майбутнє", використавши дієслова майбутнього часу (за бажанням).

22.11 .21

Увага!Роз'яснення до уроку  буде на ZOOM конференції. 

Початок о 12.45. Код доступу відправила у вайбер.

 Тема.Часи дієслів. Минулий час
І. Діти, спочатку ознайомтеся, які часи дієслів існують, переглянувши коротеньке відео:
ІІ.Тепер розгляньте таблицю, що розміщена у вашому підручникові  на ст.67. На закріплення виконайте впр. 125 ст.68

 ІІІ. Попрацюйте практично

      1.Пояснювальний диктант

Пояснити правопис НЕ з дієсловами, виписати дієслова. Визначити час.

Народ не забув про славного опришка Довбуша й оспівав його в найкращих своїх піснях, овіяв поезією, чарівними легендами. В очах народу він став героєм, який боровся з багатіями. Не вірять люди в смерть народного захисника, його іменем святять кожне примітне місце, гору, дорогу, криницю.

2. Вибіркова робота

Випишіть дієслова, розподіливши їх за часами і видами.

   Остап Вересай

Остап Вересай першим серед українських кобзарів вийшов на широку світову арену. У багатьох європейських країнах і в Америці наприкінці ХУІІІ століття з’явилися статті про

унікального співака, фольклорні джерела мелосу, своєрідність пісенного багатства українського народу. Постать Остапа Вересая яскраво виокремлюється в духовному житті нашого народу.                                                                                                                          

3.Творча робота

До дієслів дописати всі можливі форми минулого часу. Виділити суфікси, характерні для дієслів минулого часу.

 Вести, гасити, дивитися, здійснювати, куштувати.

Дібрати до дієслів синоніми. З окремими скласти речення. Виділити граматичні основи.

  4. Творче конструювання

 Від поданих дієслів утворити форми минулого часу. Увести у словосполучення, виділити головне і залежне слова.

Плести, перемогти, лягти, запрягти, берегти, допомогти, пливти.

Домашнє завдання: 

І- Вивчити правила параграфа 9;
ІІ- ІІІ-Виконайте вправи 126,129;
ІУ Скласти і записати розповідь про відомого науковця (автора, співака), використовуючи дієслова минулого часу. Визначити вид дієслів(за бажанням).

Дистанційне навчання з 11 жовтня 2021 року

11.10 .21

 Тема. Дієслово: значення, морфологічні ознаки, синтаксична  роль

І. Запишіть у робочі зошити:

 Дієслово-самостійна частина мови, що означає дію або стан предмета і відповідає на питання що робити? що зробити?
Дієслова мають такі граматичні категорії: час, число, особу, рід, вид, спосіб.
У реченнях найчастіше виконують роль присудків.

ІІ. Розгляньте таблицю ст.43  і виконайте письмово вправи 69, 70

Домашнє завдання: 
І- Вивчити правила параграфа 4;
ІІІ-Виконайте вправи 72,73.
PS. Роботи надсилати не потрібно, обміняємося зошитами, як тільки повернемося до навчання.

Дистанційне навчання з 15 жовтня 2020 року

Увага!!!    

       Діти, для того, щоб ви відразу бачили результат своєї праці, роботи,  які ви вже виконали, надсилайте на мою електронну адресу. Я їх перевірятиму та оцінюватиму.      
  PS: 1- сфотографуйте роботу так, щоб було видно дату та тему роботи; 
2- у темі електронного листа  вкажіть  клас та  прізвище;                              
 3- надішліть на електронну адресу  dztetiana12@gmail.com
4- Пам'ятайте!!! Працюємо за розкладом! Протерміновані  без поважних причин роботи перевірятися і оцінюватися не будуть!



16.10 .20

 Тема. Форми дієслова. Неозначена форма дієслова (інфінітив) та особові форми
Діти, уважно розгляньте таблицю у вашому підручнику ст. 45. Як бачите дієслово має 5 форм : 
1. Неозначена форма;
2.Особове дієслово;
3. Дієприкметник;
4. Дієприслівник;
5. Безособова форма на -но, -то.
                                   
На закріплення виконайте вправу 74 ст.45. над словами, які вставите обов'язково надпишіть форму дієслова. 

     Тепер опрацюйте матеріал підручника ст. 47-48. Отже, неозначена форма дієслова -  це є його початкова незмінна форма,  де ми не можемо визначити ні час, ні особу, ні рід, ні число.Зверніть увагу на те, що інфінітив може виконувати будь-яку синтаксичну функцію.

На закріплення виконайте вправу 83 ст.49.

    Перейдемо до особових дієслів Опрацюйте теоретичний матеріал ст 51. Отож особові дієслова - це ті у яких можна визначити особу (І,ІІ,ІІІ однини чи множини) Особові дієслова можуть змінюватися за особами, числами , часами.

На закріплення виконайте вправу 90 ст.52.

Домашнє завдання: 
І- Вивчити правила параграфів 4,5;
ІІІ-Виконайте вправи 74,83,90;
PS: роботу здати до 20.10.20 (4 урок).

20.10 .20

 Тема. Доконаний і недоконаний вид дієслова.

Діти, уважно розгляньте таблацю:


    Як бачите, доконаний вид - це дія,яка вже завершена або обов'язково буде завершена. Зверніть увагу, що у питанні є префікс з-.
    Недоконаний вид немає такого префікса у питанні. Отже, за допомогою правильно поставленого питання, враховуючи час дієслова, можна безпомилково визначити його вид.
Тепер попрацюйте зпідручником. Розгорніть його на ст. 62-64, опрацюйте теорію. 
На закріплення виконайте вправи 110,114,115.

Домашнє завдання: 
І- Вивчити правила параграфа 7;
ІІ- ІІІ-Виконайте вправи 110,114,115;
ІУ-(за бажанням учнів) Напишіть зв'язне висловлювання "Мій клас - моя сім" , використовуючи дієслова доконаного й недоконаного виду, підкресліть їх і надпишіть вид.
PS: роботу здати до 23.10.20 (1 урок).


23.10 .20

 Тема.Часи дієслів. Теперішній час.
Діти, спочатку ознайомтеся, які часи дієслів існують, переглянувши коротеньке відео:
Тепер розгляньте таблицю, що розміщена у вашому підручникові  на ст.70. На закріплення виконайте впр. 126 ст.70
 Більш детально ми маємо зупинитися на теперішньому часі. Спочатку розгорніть підручник на ст. 72 ,74,75,76 і ознайомтеся із теоретичним матеріалом. На закріплення виконайте впр. 137,139,145.

Домашнє завдання: 
І- Вивчити правила параграфів 9-10;
ІІ- ІІІ-Виконайте вправи 126,137,139,145;

01.12 .20, 04.12.20

 Тема. РМ. Письмовий твір розповідного характеру про виконання автором улюбленої справи (в художньому стилі).

    Діти, для початку опрацюйте матеріал підручника , а саме - усно виконайте вправи 195,196, подумайте над питаннями, які є після вправ. 
    Тепер опрацюйте вправу 197, і відповідно поданого зразка складіть власний план до твору, який  ви писатимете. Перед тим обдумайте, яка справа є для вас улюбленою і поділіться своїми думками. 

Домашнє завдання: 
Оскільки це завдання розраховано на 2 уроки, в перший урок за 01.12 ви складаєте складний план до твору, а в другий за 04.12 пишете власне висловлення.

РS: надсилати на електронну адресу  виконані роботи не потрібно. Обміняємося зошитами, коли повернемося до навчання!

08.12 .20

 Тема. Способи творення дієслів

    Діти, ми продовжуємо працювати над дієсловом. Вам відомо, які існують способи творення слів.Практично кожен спосіб можна застосувати відносно дієслова.
    Візьмемо, наприклад, читати -прочитати(префіксальний), прочитати - прочитувати (суфіксальний), танцювати - пританцьовувати(префіксально-суфіксальний). Складні дієслова найчастіше утворюються від складних іменників(добродій- добродіяти).
Як бачите, зовсім не складно. Попрацюємо практично, виконавши вправи 211, 212,214
Домашнє завдання: 
І- Вивчити правила параграфа 17;
ІІ- ІІІ-Виконайте вправи 211,212,214.
РS: надсилати на електронну адресу  виконані роботи не потрібно. Обміняємося зошитами, коли повернемося до навчання!

11.12 .20

 Тема. Не з дієсловами

 Діти, уважно розгляньте правила 1-3. Написання  не   з  дієсловами
1.  Чи  вживається  дієслово  без не?
Так - Ні  -
Пиши  окремо
, якщо дієслово без не вживається
не  читав,  не  забуду
Пиши  разом
,  якщо дієслово без не  не вживається
ненавидіти,  нехтувати
2.  Чи  має  дієслово  складений  префікс  недо- ,  який  надає  йому  значення  неповної  дії?
Так - Ні  -
Пиши  разом
недобачати ,  недочувати
Пиши  окремо
не  допомагати,  не  довідатися
3.  Чи  можна  замінити  дієслово  з   не   іншим  дієсловом  без  не?
Так - Ні  -
Пиши  разом
неславити — ганьбити
нездужати  — хворіти
Пиши  окремо
не  славити — не  прославляти
не  здужати — не  змогти

Письмово виконайте завдання І-ІІІ.

І. Практична  робота;
Спишіть  речення,  розкриваючи  дужки.
Після  бою  наш  полк  (не)долічувався  одного  солдата. (І. Ле) Бійці  (не)хтували  небезпекою,  рвалися  вперед  (І.   Ле)  Два  хитрих мудрого  (не)переважать.  (Нар.  творч.)  На  годину  спізнишся,  за  рік (не)доженеш. (Нар. творч.) Андрій (не)почував страху перед ворожими літаками, бо він їх люто (не)навидів. (П.   Загребельний) Працюють люди чесно,  і   як  (не)славити  їх  за  це?  (З  газети )

ІІ. Творчий  диктант  ;
Запишіть  слова-синоніми  з   префіксами не-  або  недо-.
Турбуватись,  ганьбити,  хворіти,  ігнорувати,  примушувати
робити,  мати  поганий  зір.
Слова для довідок:  нездужати,  нехтувати,  неволити, непокоїтись,  неславити,   недобачати.
ІІІ. Тренувальні  вправи;
1.   Запишіть у   дві  колонки дієслова: 1 — що пишуться з  не  окремо; 2  — що  пишуться  з  не   разом.  3–4  дієслова  введіть  у   самостійно  складені речення.
(Не)(до)люблювати,  (не)(до)виробити,  (не)тямитися,  (не)покоїтися,  (не)порахувати,  (не)(до)держувати,  (не)розрахувати,  (не)зчутися,  (не)(до)слухати,  (не)скучати,  (не)волити,  (не)знаходити.
2.   Перепишіть загадки, розкриваючи дужки. відгадайте їх. Поясніть чергування  приголосних  у  дієсловах.
Що  літає:  крил  (не)має,  але  крила  підіймає.  
Є  крила — (не)літаю,  ніг  (не)маю,  а   гуляю,  по  землі  (не)ходжу,  на  небо  (не)дивлюся,  зірок  (не)лічу,  весь  час  мовчу.  
Біжать  два  брати,  один одного  (не)доженуть.  (Нар.  творч.)
Відгадки:   вітер,  риба,  велосипед.
  Домашнє  завдання: 

І-ІІ вивчити правила  "Написання не з дієсловами", виконати І. практичну роботу;

ІІІ. - Виконати  - ІІ. творчий диктант, ІІІ. тренувальні вправи (1,2).

ІІ семестр 2021

14.01.21

 Тема. Дієприкметник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
Діти, сьогодні ми розпочинаємо вивчення нової теми. Для початку з'ясуємо, що ж таке дієприкметник.
Це особлива форма дієслова, що виражає ознаку предмета за дією або станом.

 Наприклад: написаний( не просто який, а такий, що його написали).

Діє - прикметник, відповідно має ознаки дієслова:
- час, вид, здатність мати при собі залежний від нього займенник, іменник чи прислівник.

Та ознаки прикменника:
- відповідає на питання: який?..., змінюється за родами, числами відмінками, узгоджується  в роді, числі і відмінку зі словом, що пов'язане  за змістом.
 Перегляньте відеоурок:

Виконайте вправи на  закріплення 224,225.
Домашнє завдання: 
І- Вивчити правила параграфа 18;
ІІ- ІІІ-Виконайте вправи 224,225.
РS: надсилати на електронну адресу  виконані роботи не потрібно. Обміняємося зошитами, коли повернемося до навчання!

15.01.21

 Тема. Дієприкметниковий зворот. Розділові знаки в реченнях з дієприкметниковим зворотом

    Спочатку з'ясуємо, що таке дієприкметниковий зворот. 
Дієприкметник разом із залежними від нього словами називають дієприкметниковим зворотом. У реченні дієприкметниковий зворот завжди є означенням. 

    Наприклад: Усмішка, подарована іншою людиною, завжди радує. Подарована іншою людиною усмішка завжди  радує. 
Як бачите, дієприкметниковий зворот, який стоїть після означуваного слова, виділяється комами, той, який стоїть перед означувальним словом  - ні.
Пропоную подивитися відеоурок:

Виконайте вправи на закріплення 235,237.
Домашнє завдання: 
І- Вивчити правила параграфа 19; подивитися відеоурок;
ІІ- ІІІ-Виконайте вправи 235, 237;
ІУ - виконайте онлайн тестування: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4857327
РS: надсилати на електронну адресу  виконані роботи в зошиті  не потрібно. Обміняємося зошитами, коли повернемося до навчання!
 Тест виконати обов'язково, це і буде ваша оцінка за дану тему. Будьте уважними. Тест можна пройти лише 1 раз, час проходження обмежений- 25 хв. виконати його можна до 15.01.21. до 21.00. Рейтинг з вашими оцінками мені надходитиме автоматично! Прохання: підписувати тест прізвищем та ініціалами. Перед тим, як візьметеся за виконання тесту, опрацюйте теоретичний матеріал, виконайте вправи, подивіться відеоурок. Успіхів!

19.01.21, 21.01.21

 Тема. Активні і пасивні дієприкметники, їх творення. Тренувальні вправи
    Діти, ми продовжуємо тему "Дієприкметник", і сьогодні навчимося розрізняти активні і пасивні дієприкметники.
     Активні виражають ознаку предмета за дією, яку цей предмет виконує сам.
     Наприклад: стихаюче море(море стихло саме);
    Пасивні дієприкметники виражають ознаку предмета за дією, який зазнає на собі дії іншого предмета. 
Наприклад: написаний твір( він не сам по собі написався, а його написав хтось).
 Виконайте вправу 248 на закріплення матеріалу.
 Уважно перегляньте відео: 






Виконайте вправу 250, 257 на закріплення матеріалу.

    Щоб вам спростити  роботу з творенням активних і пасивних дієприкметників, пропоную опрацювати схему: 


Домашнє завдання: 
І- Вивчити правила параграфа 21; подивитися відео, розглянути схему;
ІІ- ІІІ-Виконайте вправи 254, 258;
І У - виконати онлайн тестування до 21.01.21 (18.00). Спроба - 1, час обмежений 12 питань за 15 хвилин : https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1678965


22.01.21

 Тема.РМ . Особливості будови опису зовнішності людини   

 Діти, сьогодні ми попрацюємо над створенням опису зовнішності людини.

І. Перше на що варто звернути увагу – це у якому стилі потрібно написати опис.

 Тому пригадаємо з якою метою використовується кожен стиль.

Мета художнього опису – створити образ людини в цілому, емоційно вплинути на читача чи слухача. Художній опис дає можливість уявити образ героя твору. Для цього вживаються оцінні слова «Що то за дівчина!», метафори, порівняння, епітети, зменшувано-пестливі слова.

Мета наукового стилю – максимально конкретно і точно передати особливості зовнішнього вигляду людини, виділяючи найбільш істотне, типове.

Існують науки, які займаються вивченням зовнішності людей, наприклад психологія, філологія, криміналістика і деякі інші. З елементами опису зовнішності стикаються і лікарі.

Використовується у науковій літературі, лекціях, доповідях, статтях.

Мета ділового опису – вказати особливі прикмети описуваного, донести об’єктивну інформацію, оформлену за певними вимогами офіційно-ділового стилю.

Без цього процесу не обійтися в бізнесі. В модельних агентствах зовнішність дівчини або хлопця відіграє ключову роль, тому при заочному знайомстві з бажаною моделлю директор спочатку знайомиться з словесним портретом суб'єкта.

Діловий опис використовується під час розшуку пропалих, у судовій практиці, в оголошеннях

Тут опис теж є важливим процесом, так як за зовнішніми даними жертви і свідки запам'ятовують злочинців.

ІІ. Наступним кроком розглянемо  будову опису зовнішності людини

Опис зовнішності людини має свої особливості в будові. Опис передбачає повноту, послідовність, враження.

Будова опису зовнішності людини

1.     Що це за людина?

2.     Детальний опис зовнішності

а) вік, постава та вираз обличчя

б) чоло, волосся

в) брови, очі та погляд

г) ніс та губи, підборіддя

д) одяг, окремі деталі

е) риси вдачі, захоплення

3.     Загальні враження

ІІІ. Наступне – розглянемо складові опису зовнішності людини.

У словесному зображенні важливо вказати вік, зріст, поставу, риси обличчя, погляд, ходу, жести. Через художній опис зовнішності людини можна передати риси її вдачі, настрій.

Опис зовнішності людини складається із елементів: «відоме» й «нове». «Відомим» є типове для людини: частини тіла, обличчя, елементи одягу тощо, «новим» - їх ознаки.

 Наприклад: брови (в), очі (в)

Чорні (н) брови (в), карі (н) очі (в)

Тоненькі (н) брови, блакитні (н) очі 

ІУ. Важливим етапом є вибір  «Портретної  лексики»

Елементи зовнішності

(«відоме»)

Індивідуальні ознаки

(«нове»)

Статура

Тендітний, худорлявий, огрядний, сутулий..

Зріст

Середнього зросту, високий, низький

Вік

Немолодий, старий, малий, молодий

Обличчя

Рум’яне, смагляве, кругле, довгобразе, грубе, бліде…

Волосся

Чорне, русяве, біляве, кучеряве…

Очі

Темні, карі, зелені, сіро-блакитні, великі, виразні…

Брови

Товсті, тоненькі, чорні, темні, густі, прямі, як мотузочки…

Погляд

Серйозний, задумливий, привітний, ясний, розумний

Ніс

Прямий, кирпатий, маленький, великий…

Губи

Тоненькі, стиснуті, бліді, червоні, повні…

Одяг

Дорогий, звичайний, різнокольоровий, бідний, обдертий

Риси характеру

Доброзичливий, суворий, добрий, уважний, серйозний

 


                    












Цікаво! Пам’ятайте слова А.Чехова: у  людині все повинно бути прекрасним: і обличчя, і одяг, і душа, і думки.

 Домашнє завдання:

Високий рівень.Скласти усний короткий опис зовнішності дорогої вам людини у художньому стилі.

Достатній рівень. Дібрати «нове» до слів: волосся, погляд, усмішка, руки. Скласти з ними речення.

Середній рівень. Знайти в підручнику української літератури опис зовнішності героя.

 

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар