Wikipedia

Результати пошуку

6 клас

ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ  З 15.10. 20.

Увага!!!    
       Діти, для того, щоб ви відразу бачили результат своєї праці, роботи,  які ви вже виконали, надсилайте на мою електронну адресу. Я їх перевірятиму та оцінюватиму.      
  PS: 1- сфотографуйте роботу так, щоб було видно дату та тему роботи; 
2- у темі електронного листа  вкажіть  клас та  прізвище;                              
 3- надішліть на електронну адресу  dztetiana12@gmail.com
4- Пам'ятайте!!! Працюємо за розкладом! Протерміновані  без поважних причин роботи перевірятися і оцінюватися не будуть!


І СЕМЕСТР

15.10.20 - 16.10.20. 

ТЕМА. РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ. ПИСЬМОВИЙ ТВІР-РОЗДУМ ПРО ВЧИНКИ ЛЮДЕЙ НА ОСНОВІ ВЛАСНИХ СПОСТЕРЕЖЕНЬ ("Кого я вважаю справжнім другом") З ВИКОРИСТАННЯМ ФРАЗЕОЛОГІЗМІВ

Діти, нагадую вам , що кожен тип мовлення має свою структуру.

 Такою для роздуму є: теза — аргумент — висновок.

— Коли ми кажемо «треба подумати» — це значить, що нам необхідно з’ясувати для себе: чи ми схвалюємо, чи ні, чи згодні ми, чи заперечуємо. Але для того щоб прийняти конкретне рішення, ми повинні мати певні підстави. Необхідно довести правильність того чи іншого рішення. Звідки беруться аргументи? Перш за все із власного досвіду, на підставі коментування дорослих, на основі прочитаної інформації. Таким чином, приймаючи якесь рішення, ви не тільки висловлюєте згоду чи протест, а й коментуєте, чому саме таке рішення ви прийняли, що для вас послужило аргументом. Звичайно, фіналом висловлювання буде висновок. Усі ці міркування разом і будуть висловлюванням типу роздуму.

Ваше завдання  - скласти  висловлювань на тему «Кого я вважаю справжнім другом».

За поданим нижче  планом напишіть твір про вчинок вашого товариша, який вам запам’ятався. Закінчіть твір роздумом, розпочавши його так: «Цей вчинок я вважаю благородним (негідним), тому що… »

 

Аби полегшити вам роботу пропоную план до власного висловлювання.

 

Орієнтовний план

Вступ

Чому я обрав цю тему?

Теза

Яким повинен бути справжній товариш

Докази

1) чесний і порядний;
2) відданий;
3) готовий у будь-який момент прийти на допомогу;
4) розумний, винахідливий;
5) надійний, справедливий

Висновок

Дружба — це найцінніший скарб

Домашнє завдання:
Напишіть твір-роздум на дану тему, використайте  фразеологізми (не менше 3), підкресліть їх.

РS: здати до 20.10. 20 ( 3 урок).

20.10.20. 

ТЕМА. Підсумковий урок з теми "Фразеологія"

    Діти, попередні уроки ми з вами розглядали тему "Фразеологія".    

    Ми з'ясували, що фразеологізми - стійкі сполучення слів, що до фразеологізмів можна дібрати синоніми й антоніми, що  в реченні ці сполуки слів виконують якусь одну синтаксичну функцію. На закріплення пропоную виконати онлайн тести, для цього перейдіть за посиланням. 

Будьте уважними, оскільки тест можна виконати лише 1 раз.

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3399322

            Код для учнів: 3399322

Домашнє завдання: виконати онлайн тести, фото(скрін) оцінки 

надіслати на мою електронну адресу. 

РS: термін  виконання до 21. 10. 20 (12.00). 

21.10.20. 

ТЕМА. Змінювання і творення слів. Твірне слово. 

 Діти, сьогодні ми починаємо нову тему. Нам важливо розібратися, що таке форми одного слова, а що спільнокореневі слова.

Давайте візьмемо слово "учень", щоб визначитися. 

Учень- учня, учню, учневі, учні, як бачите нічого крім закінчення не змінилося. Отже, це форми одного і того ж слова. 

У мові цей процес називають словозміною.

Учень- унівський, учити, тут ми спостерігаємо, що спільним є лише корінь, а слова належать до різних частин мови і розрізняються за лексичним значенням.

У мові цей процес називають словотворенням.

 Тепер попрацюйте практично: 

1. Опрацюйте теоретичний матеріал ст. 70-71. 

2. Виконайте вправу 130(усно), 131(письмово).

Домашнє завдання:

І-  Опрацюйте теоретичний матеріал § 13 ст. 70-71;

ІІ- Виконайте вправу 130(усно), 131(письмово);

ІІІ-ІУ- До слів "людина","вода", "мама" дібрати по 3 форми цих слів, і по 3 спільнокореневих слова. 

Наприклад:

Хліб- хліба, хлібом, хлібові ( форми слова, словозміна);

Хліб- хлібний, хлібчик, хлібина (спільнокореневі слова, словотворення).

РS: термін  виконання до 22. 10. 20 (1 урок). 

22.10.20. 

ТЕМА. Основні способи словотворення.

Діти, сьогодні ми розглянемо основні способи за допомогою яких утворюються нові слова. Розгорніть ваші підручники на ст. 72 і уважно розгляньте таблицю. Як бачите існує 5 основних способів словотворення. Все достатньо просто: якщо слово утворилося за допомого суфікса - значить спосіб суфіксальний, префікса - префіксальний...

 Перегляньте відеоурок: 


Домашнє завдання: 

І- вивчити правила на ст.72, переглянути відеоурок;

ІІ- ІІІ- виконати вправи 135 (Іч.), 137,141;

23.10.20. 

ТЕМА. Словотвірний ланцюжок.  Словотвірний розбір слова

Діти, сьогодні ми з'ясуємо, що таке словотвірний ланцюжок. 

Покажу вам це на прикладі: ліс-праліс-пралісний (від слова ліс утворилося слово праліс, а вже від  праліс -пралісний - ці слова становлять словотвірний ланцюжок). 

За поданим прикладом утворіть словотвірні ланцюжки, виконавши впр. 149, 150 ст.77.

 Тепер розгляньте послідовність словотвірного розбору ст.77-78, зверніть увагу на зразок  письмового розбору, дотримуючись його виконайте впр. 151,152 ст 78.

Домашнє завдання: 

І- вивчити правила на ст.77-78, вивчити послідовність словотвірного розбору слова;

ІІ- ІІІ- виконати вправи 149, 150, 151, 152;


01.12.20., 02.12.20 

ТЕМА. Відмінки іменників, їхнє значення. Відмінювання іменників

Діти, сьогодні ми пригадаємо, що таке відмінки іменників, розгорніть ваші підручники на ст.105. Як бачимо відмінків  в українській мові 7. Називний відмінок - називають прямим, всі решта - непрямими. Кличний відмінок є особливою ознакою української мови( в інших споріднених мовах його не існує).

Тепер попрацюємо практично, виконавши вправи 223,224.

Відомо, що іменники поєднуються з іншими словами, для цього вони змінюють свою форму , тобто відмінюються. 

Наступне ваше завдання провідміняти за відмінками словосполучення, за поданим нижче зразком:

Старший брат, молодша сестричка, авторитетний учитель, відповідальний учень, старанна учениця, дбайливий батько.

Н.в. лагідна мама;

Р.в. лагідої мами;

Д.в. лагідній мамі;

З.в. лагідної мами;

О.в. лагідною мамою;

М.в. на лагідній мамі;

Кл.в. Лагідна мамо.

Виділіть закінчення у всіх формах словосполучень!

Домашнє завдання: 

І- вивчити правила на ст.105-106;

ІІ- ІІІ- виконати вправи 123,124; провідміняти 6 словосполучень, виділити в них закінчення;

ІУ- скласти 6 речень із поданими словосполученнями, підкреслити їх, визначити їхній відмінок.

РS. виконану роботу надсилати не потрібно, обміняємося зошитами,як тільки повернемося до навчання.


03.12.20., 04.12.20. 

ТЕМА.  Поділ іменників на відміни і групи. Відмінювання іменників І відміни. Тренувальні вправи

Найперше, діти, що вам варто запам'ятати, що слово відмінонок і відміна зовсім різні речі. Відмінків в українській мові 7(називний....,кличний), а відмін 4 (І,ІІ,ІІІ,ІУ).

Діти, розгорніть підручник на ст.107 розгляньте таблицю, трішки важко. Пропоную вам розглянути відеоурок:


Як ви вже зрозуміли, щоб правильно визначити до якої відміни належить іменник потрібно знати якого він роду і яке закінчення має. Попрацюємо практично, виконавши вправи 225,226 ст.107.

 Тепер більш детальніше зупинимося на іменниках першої відміни. Розгорніть підручник на ст 108. Уважно розгляньте таблиці. Щоб правильно визначити групу іменників, відкиньте закінчення, якщо кінцевий приголосний основи твердий- група тверда, м'який -м'яка, шиплячий -мішана. Попрацюємо практично, виконавши вправи 228,230 ст.108-109.

Домашнє завдання: 

І- вивчити правила на ст.107-109;

ІІ- ІІІ- виконати вправи 225, 226; 228, 230.

РS. виконану роботу надсилати не потрібно, обміняємося зошитами, як тільки повернемося до навчання.

08.12.20., 09 12.20

ТЕМА.  Відмінювання іменників І відміни

Діти, сьогодні ми продовжуємо тему попереднього уроку, тому  пригадаю вам, що до І відміни належать іменники чоловічого, жіночого, спільного роду із закінченнями -а, -я.

 Попередній урок ми відмінювали іменники І відміни і сьогодні ми продовжимо це робити.  Спробуємо поставити іменники І відміни в О.в, для цього виконаємо вправи 231,232 на ст.  109 - 110.

Уважно прочитайте правила на ст 110-111, перше стосується чергування приголосних (згадайте "руки, вуха, ноги"), а друге  уподібнення приголосних, яке відбувається лише у вимові.

Отже, закріпимо це на практиці, виконавши вправи 233,236. 

Діти, ви пам'ятаєте, що таке звертання? Зазвичай звертання ми ставимо в кличний відмінок. Наприклад: мамо, сестро, мово... Виконайте усно вправу 238 ст. 112.

 Цікавим є закінчення іменників І відміни у Р.в. Розгляньте привило ст.112 і виконайте вправи 239, 240.  

Тепер зупинимося на М.в., тут важливо знати, що іменники І відміни у множині мають відмінкові закінчення залежно від групи. Якщо група тверда та мішана - закінчення -ах, якщо- м'яка - закінчення -ях. Наприклад, рука-руках, миша -мишах, але  учениця- ученицях.  На закріплення виконайте вправу 241 ст. 113.


Домашнє завдання 1 (08.12.20): 

І- вивчити правила на ст.110-111;

ІІ- ІІІ- виконати вправи 231, 232; 233, 236.

Домашнє завдання 2 (09.12.20): 

І- вивчити правила на ст.112-113;

ІІ- ІІІ- виконати вправи 238(усно), 239; 240, 241.

РS. виконану роботу надсилати не потрібно, обміняємося зошитами, як тільки повернемося до навчання.

10.12.20., 11.12.20. 

ТЕМА.  Відмінювання іменників ІІ відміни. Особливості відмінювання іменників  чоловічого роду в родовому відмінку . 

Діти, ця тема потребує великої уважності. Оскільки крім того, що вам потрібно запам'ятати, які іменники належать до 2 відміни. Важливо, що це іменники чоловічого  та середнього роду із закінченнями - 0,-е, -я та нульове закінчення

Спочатку опрацюйте матеріал підручника ст. 114-117, як бачите іменники ІІ відміни мають тверду, м'яку і мішану групи. Це залежить від кінцевого приголосного основи. Якщо він твердий - група тверда, м'який - м'яка шиплячий або р - мішана. 

Розгляньте уважно таблицю на ст. 114,115  і виконайте вправи 242 та 245.

Наступне ваше завдання - продивитися відеоурок:


    Тепер розгляньте таблицю у підручнику ст.116-117 і виконайте вправи 246, 247.

Домашнє завдання: 

І- вивчити правила на ст.114-117; уважно прогляньте відеоурок.

ІІ- ІІІ- виконати вправи 242, 245; 246, 247.

РS. виконану роботу надсилати не потрібно, обміняємося зошитами, як тільки повернемося до навчання.


ІІ семестр 2021

 14.01.21. 

ТЕМА.  Написання не з іменниками

Уважно перегляньте відео:


Опрацюйте матеріал підручника ст.135 - 136. 

На закріплення виконайте  вправи 239,301.

Домашнє завдання: 

І- вивчити правила на ст.135-136; уважно прогляньте відеоурок.

ІІ- ІІІ- виконати вправи 299,301.

ІУ- виконайте  онлайн тестування:

 https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6764147

РS.Діти, будьте уважними тест потрібно здати сьогодні до 16.00., пройти його можна лише один раз, час проходження - 30 хв., тому спочатку опрацюйте тему, виконайте вправи на закріплення (їх надсилати не потрібно) і виконайте тест. Рейтинг ваших балів мені надійде автоматично - це і будуть ваші оцінки за сьогодні. Успіхів! Прохання: підписуйтеся своїми прізвищами, щоб не було зайвих запитань!

15.01.21. 

ТЕМА.  Особливості творення іменників. Букви е,и,і в суфіксах -ечок,- ечк, -ичок, -ичк, -ичк, -інн(я), -енн(я), -н(я), -инн(я), иво(о),-ев(о)

Діти, вам відомо, що від одних слів можуть утворюватися інші. Сьогодні ми більш детально розглянемо особливості творення іменників за допомогою  суфіксів: -ечок,- ечк, -ичок, -ичк, -ичк, -інн(я), -енн(я), -н(я), -инн(я), иво(о),-ев(о).

Наприклад: вареник- вареничок,

вулиця- вуличка( як бачите, літера и збереглася у похідному суфіксі).

Якщо слово утворюватиметься не від слова у якому був суфікс -ик, -иц, то у суфіксі ми матимемо - е. 

Наприклад: стежка- стежечка,

край- краєчок.

Уважно розгляньте таблицю, опрацюйте матеріал підручника  ст.137-139


На закріплення виконайте вправи 304,306,312.

Домашнє завдання: 

І- вивчити правила на ст.137-139; уважно розгляньте таблиці.

ІІ- ІІІ- виконати вправи 304, 306, 312.

ІУ- виконайте  онлайн тестування:https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1523183

РS. Увага!!! Відкриваю доступ до тестування, за 14.01.21. Ті діти, які пройшли тест на середній або низький рівень, або не виконали його взагалі, мають ще одну спробу виправити ситуацію. Діти, будьте уважними тест потрібно здати сьогодні до 18.00., пройти його можна лише один раз, час проходження - 30 хв., тому спочатку опрацюйте тему, виконайте вправи на закріплення (їх надсилати не потрібно) і виконайте тест. Рейтинг ваших балів мені надійде автоматично. Успіхів! Прохання: підписуйтеся своїми прізвищами, щоб не було зайвих запитань!

19.01.21. 

ТЕМА. Написання та відмінювання імен по батькові

Діти, у кого не було можливості приєднатися до уроку ZOOM, прошу опрацювати презентацію: https://drive.google.com/file/d/1weZF-_RTXkzW3HC1N5k-VVGis6_M6Fry/view?usp=sharing

Домашнє завдання: 

І- вивчити правила на ст.140-142; 

ІІ- ІІІ- виконати вправи 314,320; записати імена по батькові ваших рідних і друзів (не більше 5).

21.01.21. 

ТЕМА. Підсумковий урок з теми: "Іменник як частина мови"

    Діти, ми розглянули всі теми, що стосуються Іменника. І сьогодні у вас підсумкова контрольна робота, а саме тестування:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5397458

    РS. Діти, будьте уважними тест потрібно здати сьогодні до 21.00., пройти його можна лише один раз, час проходження - 26 хв., тому спочатку повторіть тему, а потіи  виконайте тест. Рейтинг ваших балів мені надійде автоматично. Успіхів! Прохання: підписуйтеся своїми прізвищами, щоб не було зайвих запитань!

    Взавтра урок проведемо в ZOOM! Індетифікатор і код доступу залишається той самий, що і попередній урок мови.

22.01.21. 

ТЕМА. Прикметник як частина мови. Загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль

Увага! Для тих, хто не під'єднався до уроку в ZOOM.

Опрацюйте презентацію до теми уроку:https://drive.google.com/file/d/1-7oqu2t4co8Fg27mFSp_4QzsvNb-inEt/view?usp=sharing

Немає коментарів:

Дописати коментар