Wikipedia

Результати пошуку

10 клас

 12.04.21


Тема. Контрольна робота №6. Іменник. Прикметник. Числівник. Займенник (тестування)

    Діти, враховуючи те, що ваша контрольна робота відбуватиметься дистанційно, пропоную вам виконати онлайн тестування. Щоб приступити до виконання перейдіть за посиланням:https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8278159

    Велике прохання: будьте максимально уважні!!! Час проходження обмежений - 25 хвилин, тестів -24, спроба -1.  Перед тим, як розпочати тестування, підпишіть свою роботу, вказавши прізвище та ім'я (нічого не скорочуйте, врахуйте, що ми з вами мало знайомі). Результати вашого тестування мені надійдуть автоматично, так що раджу не жартувати ...Щиро бажаю вам гарних оцінок!!!


12.04.21

Тема. Дієслово як частина мови. Форми дієслова. Перехідні й неперехідні дієслова. Стан дієслова. Зворотні дієслова

    Отож,  діти, повторимо, які форми дієслова існують, розглянувши схему:


 Тепер пригадаймо про перехідність та неперехідність дієслів, Переглянувши коротеньке відео:
    Виконайте завдання, що містить відеоурок.

Тепер пригадаємо, які стани дієслова існують:

    Дієслова, шо означають дію, спрямовану від її носія, вира­женого в реченні називним відмінком, на предмет, названий знахідним відмінком без прийменника, належать до активного стану: науковці вивчають питання, робітники ремон­тують будинок, співак виконував пісню, мама вмиває дитину, вітер похилив дерево, друг зустрів друга. Сюди належать усі перехідні дієслова.

    Дієслова, що означають дію, спрямовану на предмет, ви­ражений у реченні називним відмінком, від її носія, названого орудним відмінком, належать до пасивного стану: пи­тання вивчається науковцями, будинок ремонтується робітниками, пісня виконувалася співаком. При цьому до перехідного дієслова приєднується частка (постфікс) -ся і воно втрачає свою перехідність.

    Ну і ви, мабуть, памятаєте, що дієслова, що мають постфікс -ся, називають зворотніми. Наприклад: вмивати - вмиватися.

Отож, ми повторили, все, що стосувалося теми сьогоднішнього уроку. 


На закріплення виконайте  вправи 401,403 (з підручника).

Домашнє завдання:

І-ІІ- опрацювати конспект уроку, вивчити § 46;

ІІІ - виконати вправу 404.

14.04.21,  14.04.21.

Тема. Вид дієслова. Час дієслова. Способи дієслів.

Поділ дієслів на дієвідміни. Словозміна дієслів І-ІІ дієвідміни

    Діти, перед тим, як приступити до вичення нової теми, хочу підбити підсумки онлайн тестування. Результати ви бачили й самі, оскільки я виставила рейтинги, але , думаю, що це діти, які хотіли б їх підкоригувати. Даю таку можливість. Для цього вам потрібно тріщечки по-іншому записати своє ім'я і система вам дасть можливість пройти тест повторно. Наприклад: Камінський Владислав - Камінський Влад. Тест пройшли 20 учнів, а в класі 25, дуже прошу віднесіться до цього серйозно, тому що всі зароблені вами оцінки підуть у журнал. У разі, якщо робота не виконана взагалі, матимете н\о (чого б мені дуже не хотілося). Сподіваюся, ми порозуміємося - і всі залишаться задоволені своїми результатами. 

Успіхів!!! Тестування бажано виконати до 16.04.21.

1. Розпочнемо з виду дієслів: недаконаний- означає незавершеність дії і відповідає на питання що робити?(ходити, писати, малюю...); доконаний- означає завершенність дії і відповідає на питання що зробити? (прийду, напишу, намалював..)

 Опрацюйте матеріал підручника і виконайте на закріплення вправу 405.

2. Тепер пригадаймо час дієслова, розглянувши опорну схему  на ст.248. Так це минулий, теперішній і майбутній.

Опрацюйте матеріал підручника і виконайте на закріплення вправу 409.

3. У мові відомі такі способи дієслів: дійсний (пишу, біжу); умовний (писала б, біг би) та наказовий (пиши, хай біжить).

Опрацюйте матеріал підручника ст. 247 і виконайте на закріплення вправу 407.

4.Дієвідмінюванням називається зміна дієслова за особами та числами. За особовими закінченнями дієслів теперішнього часу недоконаного виду й майбутнього часу доконаного виду розрізняємо два типи дієвідмінювання — першу та другу дієвідміни. Дієслова минулого часу за особами не змінюються.

 1). Запишіть дієслова І і II дієвідмін окремо у дві колонки.

Слухає, хазяйнуєте, носить, опануєте, арканимо, жнеш, намостить, ігноруємо, економите, їздить.

5. Щоб перевірити, яку букву писати в ненаголошеному особовому закінченні дієслова, потрібно визначити дієвідміну дієслова. Найпростіше визначити дієвідміну за закінченням 3-ї особи множини теперішнього часу недоконаного виду чи майбутнього часу доконаного виду.

І дієвідміна

II дієвідміна

Дієслова в 3-й особі множини мають закінчення

-уть (-ють):

в’яжуть, тому в’яжеш, в’яжемо; прочитають, тому прочитаєш, прочитаємо

-ать (-ять):

побачать, тому побачиш, побачимо;

сидять, тому сидимо, сидите

 

1). Спишіть текст, знімаючи риски та вставляючи пропущені букви (де потрібно).

Щоб спілкуван..я було ц..кавим, потрібно вміти висловлюватися. Чи стеж..те ви за своєю мовою? Від чого залеж..тьумін..я правильно говорити? На/сам/перед — від вибору слів.

Справді, якщо мало чита..ш і не ма..ш практики спілкування, твоя мова не/цікава: говор..ш затинаючись, часто замовка..ш, підшуку..ш потрібні слова. Як же позбутися цієї вади? Допоможуть вправи: наприклад, чита..те якийсь не/в..ликий твір, пер..кажіть його вголос. Сид..те за комп’ютером — не лінуйт..ся перевірити написання слова за інтерактивним словником. Сприймайте з вдячністю слушні мовні поради.

Домашнє завдання:

І-ІІ- опрацювати конспект уроку, вивчити § 46;

ІІІ - виконати вправу 413;

ІУ- виконати онлайн тест з теми: "Дієслово як частина мови" https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1674751

 Велике прохання: будьте максимально уважні!!! Час проходження обмежений - 20 хвилин, тестів -20, спроба -1.  Перед тим, як розпочати тестування, опрацюйте тему  "Дієслово", виконайте пропоновані вправи на закріплення, підпишіть свою роботу, вказавши прізвище та ім'я (нічого не скорочуйте, врахуйте, що ми з вами мало знайомі). Результати вашого тестування мені надійдуть автоматично. Успіхів!!!

19.04.21

Тема. Дієприкметник. Активні та пасивні дієприкметники. Їх відмінювання. Творення і правопис, відмінювання і вживання дієприкметників

1.     Опрацюйте матеріал підручника ст. 252- 254.

2.      Опрацюйте теоретичний матеріал:

Активні дієприкметники виражають ознаку предмета за дією, яку він сам виконує: лежачий камінь (камінь лежить сам).

             Пасивні дієприкметники вказують на ознаку предмета за дією, яку виконує стосовно нього інший предмет: виконана вправа (вправу виконав хтось).

3)    Час і вид активних дієприкметників.

Активні дієприкметники теперішнього часу бувають тільки недоконаного виду: палаюча зірка. Активні дієприкметники минулого часу бувають тільки доконаного виду: дозрілий плід.

4)    Час і вид пасивних дієприкметників.

Пасивні дієприкметники минулого часу бувають доконаного виду (скошенеполе) і недоконаного виду (кошене поле).

3.      Розподільний диктант.

Запишіть дієприкметники у два стовпчики: І — активні; ІІ — пасивні.

Пишучий, терплячий, збудований, дутий, стоячий, побілений, крокуючий, загоєний, зеленіючий, застарілий, посивілий, достиглий, зібраний, перегорілий, випраний, ношений, почутий, старіючий, шитий, загорнений.

4. Виконайте вправи на закріплення:

             І. Утворіть активні дієприкметники, визначте спосіб їх творення.

Працювати — ... (працюючий), тремтіти — ... (тремтячий), спати — ... (сплячий), потемніти — ... (потемнілий), засохнути — ... (засохлий), палати — ... (палаючий), лежати — ... (лежачий), постаріти — ... (постарілий), дозріти — ... (дозрілий), думати — ... (думаючий).

             ІІ. Утворіть пасивні дієприкметники, поясніть чергування приголосних.

Сікти — ... (січений, [к] — [ч]); просити — ... (випрошений, [с] — [ш]); зарядити — ... (заряджений, [д] — [дж]); запрягти — ... (запряжений, [г] — [ж]); засвітити — ... (засвічений, [т] — [ч]); об’їздити — ... (об’їжджений, [зд] — [ждж]); мастити — ... (мащений, [ст] — [щ]); розчавити — ... (розчавлений, [в] — [вл]); купили — ... (куплений, [п] — [пл]); робити — ... (роблений, [б] — [бл]).

 4. Подивіться відеоурок:


Домашнє завдання:

 І-ІІ. Опрацювати §47 (ст.252-254); Виконати вправу 419;

ІІІ. Виконати онлайн тест:https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9589198

 Діти, підсумковою за цей урок буде оцінка за онлайн тест, тому підготовчу роботу, що ви виконуєте у зошиті не надсилайте. Обов'язково виконайте онлайн тестування!!!!

19.04.21

Тема. Дієприслівник. Дієприслівники доконаного й недоконаного виду. Дієприслівниковий зворот. Творення і правопис, відмінювання і вживання дієприслівників

І. Опрацюйте теоретичний матеріал:

Дієприслівники недоконаного виду означають таку додаткову дію, яка відбувається одночасно з основною, вираженою особовим дієсловом: Посміхаючись, вийшов назустріч гостям.

2)   Дієприслівники доконаного виду.

Дієприслівники доконаного виду означають таку додаткову дію, що відбулася раніше від основної, вираженої особовим дієсловом. Прокинувшись, Світланка підбігла до вікна.

3)   Творення дієприслівників недоконаного виду.

Дієприслівники недоконаного виду творяться від основ дієслів теперішнього часу недоконаного виду за допомогою суфіксів -учи (-ючи), якщо дієслово І дієвідміни: нес(уть) + -учинесучи, співа(ють) + -ючиспіваючи; -ачи(-ячи), якщо дієслово ІІ відміни: крич(ать) + -ачикричачи,дзвен(ять) + -ячидзвенячи.

4)   Творення дієприслівників доконаного виду.

Дієприслівники доконаного виду творяться від основи інфінітива доконаного виду за допомогою суфікса -вши, якщо основа закінчується на голосний звук, сиді(ти) + -вшисидівши; суфікса -ши, якщо дієслівна основа закінчується на приголосний звук: допомог(ти) + -шидопомігши.

5)   Творення дієприслівників від дієслів на -ся (-сь).

У дієприслівниках, утворених від дієслів на -ся (-сь), після -учи(-ючи), -ачи(-ячи), -вши,
-ши суфікс -ся (-сь) зберігається: несутьсянесучись, даються даючись, сушатьсясушачись, боятьсябоячись, вернутисявернувшись, улягтись улігшись.

ІІ. Виконайте вправи на закріплення:

1)   Від основи дієслів теперішнього часу за допомогою суфіксів -учи, -ючи, -ачи, -ячи утворіть дієприслівники. Визначте вид дієприслівників.

Ідуть — ... (ідучи), шиють — ... (шиючи), везуть — ... (везучи), несуть — ... (несучи), зустрічають — ... (зустрічаючи), лежать — ... (лежачи), креслять — ... (креслячи). (Дієприслівники недоконаного виду.)

2)   Від твірної основи неозначеної форми дієслова за допомогою суфіксів -ши, -вши утворіть дієприслівники. Визначте вид діє­прислівників.

Принести — ... (принісши), привезти — ... (привізши), позгрібати — ... (позгрібавши), вирости — ... (вирісши), сказати — ... (сказавши), приїхати — ... (приїхавши), закотити — ... (закотивши).

(Дієприслівники доконаного виду.)

 

ІІІ. Виконайте практичну роботу.

Від поданих дієслів утворіть дієприслівники доконаного й недоконаного виду, позначте суфікси. Зробіть висновки.

Знати, працювати, ламати, гойдати, вчити, творити, спекти, вирвати, змішати, хвилюватися, розшукати.

ІУ. Подивіться відеоурок: 


Домашнє завдання:

 І-ІІ. Опрацювати §47 (ст.255-256); Виконати вправу 426;

ІІІ. Виконати онлайн тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2860083 

Діти, підсумковою за цей урок буде оцінка за онлайн тест, тому підготовчу роботу, що ви виконуєте у зошиті не надсилайте. Обов'язково виконайте онлайн тестування!!!!


21.04.21, 21.04.21

Тема. Прислівник як незмінна частина мови. Розряди прислівників за значенням.

Ступені порівняння. Правопис прислівників

    Діти, перед тим, як приступити до вичення нової теми, хочу  попросити вас, щоб ви уважно переглянули зміст попередніх уроків і виконали обов'язкові завдання. Я маю на увазі тестування!!! Більшість із вас - молодчинки, все вчасно і якісно виконали.  

 І. Розгляньте схему: 

ІІ. Виконайте вправу 429 на закріплення опрацьованого матеріалу.

ІІІ. Розгляньте  схему у вашому підручнику ст. 258 порівняйте з цією:


ІУ. Виконайте вправу 430 на закріплення опрацьованого матеріалу.

У. Розгляньте  теоретичний матеріал у вашому підручнику ст. 259, уважно подивіться відеоурок:

УІ. Виконайте вправу 433 на закріплення опрацьованого матеріалу.

Домашнє завдання:

 І-ІІ. Опрацювати §48; Виконати вправи 435,436;

ІІІ. Виконати онлайн тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8046533

Немає коментарів:

Дописати коментар